Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Mjölby

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Mjölby. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mjölby som finns hos arbetsgivaren.

Marknadskommunikatör (vikariat)

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 600 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss? Som marknadskommunikatö... Visa mer
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 600 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss?

Som marknadskommunikatör kommer du att arbeta på marknads- och kommunikationsavdelningen. Vi är en del av kommunstyrelsens förvaltning. På avdelningen är vi 11 medarbetare som har ansvar för kommunens marknadsföring och kommunikation.

Vill du vara med och utveckla Mjölby kommuns kommunikation och varumärke?

ARBETSUPPGIFTER
Din roll innebär att arbeta operativt och stödjande med det kommungemensamma kommunikationsarbetet. Dina arbetsuppgifter inkluderar utveckling och produktion av innehåll både internt och externt. Du arbetar i kommunens olika kommunikationskanaler och är redaktör för våra kommungemensamma sociala medier-konton.

Som marknadskommunikatör planerar och genomför du kampanjer i samarbete med dina kollegor på marknads- och kommunikationsavdelningen. Du fungerar även som beställarstöd för extern produktion av kommunikationsmaterial och annonser, samt ansvarar för den löpande kontakten med reklambyrå, bildbyrå och tryckeri.

En viktig del av din roll är att förvalta den grafiska profilen och kommunens varumärke. Du förvaltar mallar för grafisk produktion, sociala medier och film inom organisationen.

Du stödjer vid behov kommunens verksamheter i kommunikationsfrågor i samråd med kommunikationschef.

Tjänsten är ett vikariat under föräldraledighet.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen inom grafisk design och kommunikation eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet av självständigt arbete som marknadskommunikatör, innehållsproducent, kommunikatör eller motsvarande. Du har erfarenhet och kunskap i trycksaksproduktion samt erfarenhet av arbete med sociala medier. Du har B-körkort.

Du har goda kunskaper i Adobe Creative Suite, med vikt på Illustrator, InDesign, Photoshop, Premiere Pro och After Effects.

Som person har du förmågan att kommunicera och samspela med andra. Du kan skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmåga att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Du har expertkunskap och kan lära ut den på ett pedagogiskt sätt. Du förstår och tar tillvara gruppens samlade kompetens.

Du lär dig snabbt nya uppgifter och uppmuntrar lärande inom organisationen. Du är kreativ och innovativ, skapar nya idéer samt har lätt för att hitta nya infallsvinklar och lösningar på problem. Du söker möjligheten till förbättring av organisationen och tar initiativ till förändring. Du förblir optimistisk inför utmaningar och har förmågan att acceptera och ser feedback som en potential till förbättring.

Vi erbjuder dig en arbetsplats som är stor nog för goda arbetsvillkor och spännande utvecklingsmöjligheter och liten nog för nära samarbeten, delaktighet och inflytande. Alldeles lagom, helt enkelt!

ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 600 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv. Visa mindre

Driven kommunikatör

Vilka är Toyota Material Handling? På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från trotjänare som manuella handtruckar till autonoma självkörande fordon på 1,5 ton och innovativa energilösningar. Hos oss står medarbetaren i fokus och våra medarbetare beskriver oss som ett vänskapligt bolag med fokus på personlig utveckling, personligt ansvar och hälsa. Vi är numm... Visa mer
Vilka är Toyota Material Handling?

På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från trotjänare som manuella handtruckar till autonoma självkörande fordon på 1,5 ton och innovativa energilösningar. Hos oss står medarbetaren i fokus och våra medarbetare beskriver oss som ett vänskapligt bolag med fokus på personlig utveckling, personligt ansvar och hälsa. Vi är nummer ett i världen inom materialhantering och fortsätter hela tiden vår utvecklingsresa.



Hållbar arbetsgivare

På Toyota eftersträvar vi att vara en hållbar arbetsgivare genom vårt framstående miljöarbete och vår personalpolitik. Vi har i dagsläget bland annat en koldioxidneutral produktion och en KRAV-märkt personalrestaurang. Vidare erbjuder vi vår personal goda träningsmöjligheter genom gruppträning, ett nyrenoverat gym och digitala friskvårdstjänster.



Pendling och distansarbete

Vi har goda pendlingsmöjligheter med pendeltåg och bil från de flesta städerna i Östergötland. Vi erbjuder gratis parkering inom 5 minuters promenadavstånd från din arbetsplats. På Toyota erbjuder vi även våra medarbetare möjlighet till distansarbete på deltid. Möjligheten till distansarbete varierar utifrån tjänstens krav och förutsättningar.

Toyota Material Handling rekryterar till kommunikationsavdelningen! Nu söker vi dig som gillar ditt kompetensområde och vill utveckla din kunskap ytterligare. Som person är du kreativ, självgående och lyhörd. Du kan leda dig själv och är bra på att prioritera ditt arbete. En öppen attityd till nya idéer och världen omkring oss är viktigt.

Som kommunikatör på Toyota

* Är du med och driver vår marknadsföring både fysiskt och digitalt. Du skapar intresse för oss som arbetsgivare och vårt erbjudande i sociala medier, fysiska aktiviteter och på andra arenor där vi verkar.



* Kommer du arbeta med relationsbaserad marknadsföring, där du har ett koncept och strategi att utgå från. Tillsammans med företagets yrkesambassadörer är du ute på event och mässor för att representera Toyota Material Handling. Du är delaktig i planering, genomförande och uppföljning av våra event.



* Utöver den utåtriktade marknadsföringen ingår interna kommunikationsuppdrag och ansvar för företagets interna kommunikationskanal.

Du ingår i kommunikationsavdelningen som idag består av Senior Communication Specialist och Communication Manager. I vårt team har vi ett nära och flexibelt samarbete i det dagliga där det är naturligt att hjälpas åt för att nå våra mål.

Tjänsten är ett vikariat för vår kommunikatör som ska vara föräldraledig. Tillträde enligt överenskommelse, och vikariatet sträcker sig till och med 31 januari 2025.

Vi söker dig som
Vi ser gärna att du har utbildning inom eller erfarenhet av att koordinera/projektleda aktiviteter och event, sociala media eller kommunikation.

Det är viktigt att du kan formulera dig klart och enkelt på svenska och engelska i interna kanaler och sociala media. Som person tar du ansvar för dina uppgifter, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp samt håller tidsramar. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat och har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Du är även bra på att bygga relation, entusiasmera och kompetensutveckla kollegor inom ditt område. Du tycker om att vara en del i ett team och arbetar bra med andra människor.

Din ansökan

Låter det intressant? Ansök i så fall senast 13 augusti 2023. Under perioden vecka 28-32 har vi semester. Rekryteringsprocessen startar under vecka 34.



Har du frågor kontakta

Linda Gerhardsson, Communication Manager, 0761-31 22 01 (tillgänglig för samtal från v32)



Instagram: ToyotaMHsweden

Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturering Sweden AB

Youtube: Toyota Material Handling Visa mindre

Kommunikatör

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss? Vill du ha ett varierande arbete där du arbetar både strategi... Visa mer
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss?

Vill du ha ett varierande arbete där du arbetar både strategiskt och operativt med kommunikation?

Tjänsten är på kommunstyrelsens förvaltning, där vi arbetar med att stödja och utveckla förvaltningarnas arbete med att uppfylla kommunens mål och vision. Du arbetar på marknads- och kommunikationsavdelningen vi är 10 medarbetare som har ansvar för kommunens övergripande marknadsföring och kommunikation samt landsbygdsutveckling.


ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör arbetar du både strategiskt och operativt. I arbetsuppgifterna ingår utveckling och produktion av extern och intern information. Du är rådgivare och tar fram och uppdaterar policys och kommunikationsplaner och målgruppsanpassar information och arbetar i kommunens olika kommunikationskanaler. Du är redaktör för gemensamma informationskanaler i hela kommunen till exempel extern hemsida, intranät och sociala medier.

Du ger stöd och support till kommunledning och förvaltningar i kommunikationsfrågor, du håller kontakten med massmedia samt skriver pressmeddelanden och webbnyheter. Marknads-och kommunikationsavdelningen leder kommunens webb- och kommunikationsnätverk och driver projekt inom området.

Du är ansvarig för funktionen kommunikation i kommunens krisledningsstab. Du bevakar informations- och nyhetsflödet i och utanför kommunen.



KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning med inriktning mot medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har flera års erfarenhet av självständigt arbete som kommunikatör eller liknande helst i en politiskt styrd organisation. Du är en mycket god skribent med förmåga att anpassa texter efter målgrupp, du har lång erfarenhet och god kunskap om webbpublicering och sociala medier.

Erfarenhet av webbtillgänglighet, kriskommunikation och Sitevision är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Du är bra på att samarbeta och möter andra människor genom att lyssna, visa empati och respekt. Du skapar och bibehåller goda relationer, både internt och externt. Du har förmåga att anpassa dig vid förändrade förhållanden och deadlines.

Du arbetar strategiskt och metodiskt för att förverkliga kommunens mål, du har lätt för att hitta ny infallsvinklar och lösningar på problem.

Du skriver tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Du har en god förmåga att hålla presentation, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling.

Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas.

Vi erbjuder dig ett självständigt arbete där du har inflytande och får delaktighet i frågorna kring kommunikationen i Mjölby kommun. Visa mindre

Kommunikatör, Utbildningsförvaltningen

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du arbeta med kommunikation i en av våra största verksamheter? Tjänsten tillhör ma... Visa mer
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv.

Vill du arbeta med kommunikation i en av våra största verksamheter?

Tjänsten tillhör marknads- och kommunikationsavdelningen på kommunstyrelsens förvaltning. Avdelningen med nio
medarbetare, varav tre är kommunikatörer, har ansvar för kommunens övergripande marknadsföring och kommunikation samt landsbygdsutveckling. Du är placerad på utbildningsförvaltningen där ditt dagliga arbete sker.

Utbildningsförvaltningen består av drygt 900 medarbetare och ansvarar under Utbildningsnämnden för kommunens förskola, grundskola, fritidshem, grundsärskola, gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning och uppdragsutbildning.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som kommunikatör arbetar du brett. Du planerar, genomför och följer upp kommunikationsinsatser och sköter
löpande uppdateringar i förvaltningsspecifika och kommungemensamma kanaler. I arbetsuppgifterna ingår utveckling och produktion av extern och intern information samt enklare trycksaker.

Du ger stöd och support till utbildningsförvaltningen i kommunikationsfrågor och om lagar och regler inom
kommunikationsområdet. Du ingår i kommunens webb- och kommunikationsnätverk, deltar i olika projekt och arbetar
med utbildningsförvaltningens krisinformation.

Som stöd i ditt arbete har du marknads- och kommunikationsavdelningens organiserade möten, utvecklingsdagar och löpande kompetensutveckling. Samverkan med dina kollegor på marknads- och kommunikationsavdelningen och Utbildningsförvaltningen är en naturlig del i ditt dagliga arbete.


KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning med inriktning mot informations- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. B-körkort är ett krav.

Du har erfarenhet av arbete som informatör/kommunikatör eller liknande, helst i en politiskt styrd organisation. Du är en god skribent med erfarenhet och god kunskap om publicering på webb, sociala medier, enklare trycksaksproduktion och bildbehandling.

Erfarenhet av webbpubliceringsverktyget SiteVision och kriskommunikation är meriterande. Det är också meriterande om du har arbetat med kommunikationsfrågor inom utbildningsområdet i en kommun.

Som person skapar och bibehåller du goda relationer. Du har lätt för att samarbeta med människor i olika situationer och funktioner, har servicekänsla och gott omdöme. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden och att hålla deadlines. Du arbetar självständigt men i nära samarbete med övriga kollegor på utbildningsförvaltningen och på marknads- och kommunikationsavdelningen. Ditt arbete är metodiskt med blick för helheten och du har lätt för att hitta nya infallsvinklar och lösningar på problem.

Tjänsten är säkerhetsprövad.

Vi erbjuder dig ett roligt arbete med inflytande och delaktighet! Visa mindre

Driven kommunikatör

Vilka är Toyota Material Handling? På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från trotjänare som manuella handtruckar till autonoma självkörande fordon på 1,5 ton och innovativa energilösningar. Hos oss står medarbetaren i fokus och våra medarbetare beskriver oss som ett vänskapligt bolag med fokus på personlig utveckling, personligt ansvar och hälsa. Vi är numme... Visa mer
Vilka är Toyota Material Handling?
På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från trotjänare som manuella handtruckar till autonoma självkörande fordon på 1,5 ton och innovativa energilösningar. Hos oss står medarbetaren i fokus och våra medarbetare beskriver oss som ett vänskapligt bolag med fokus på personlig utveckling, personligt ansvar och hälsa. Vi är nummer ett i världen inom materialhantering och fortsätter hela tiden vår utvecklingsresa. Vi gör stora investeringar i vår verksamhet inför framtiden och vi rekryterar personal till flera av bolagets funktioner.

Hållbar arbetsgivare
På Toyota eftersträvar vi att vara en hållbar arbetsgivare genom vårt framstående miljöarbete och vår personalpolitik. Vi har i dagsläget bland annat en koldioxidneutral produktion och en KRAV-märkt personalrestaurang. Vidare erbjuder vi vår personal goda träningsmöjligheter genom gruppträning, ett nyrenoverat gym och digitala friskvårdstjänster.

Pendling och distansarbete
Vi har goda pendlingsmöjligheter med pendeltåg och bil från de flesta städerna i Östergötland, 30 minuter från Linköping och 20 minuter från Motala. På Toyota erbjuder vi även våra medarbetare möjligheten till distansarbete utifrån tjänstens krav och förutsättningar.

Toyota Material Handling utökar kommunikationsavdelningen, nu söker vi dig som gillar ditt kompetensområde och vill utveckla din kunskap ytterligare. Som person är du kreativ, självgående och lyhörd. Du kan leda dig själv och är bra på att prioritera ditt arbete. En öppen attityd till nya idéer och världen omkring oss är viktigt.

Som kommunikatör på Toyota

* Är du med och driver vår marknadsföring både fysiskt och digitalt. Du skapar intresse för oss som arbetsgivare och vårt erbjudande i sociala medier, fysiska aktiviteter och på andra arenor där vi verkar.

* Kommer du arbeta med relationsbaserad marknadsföring, där du har ett koncept och strategi att utgå från. Tillsammans med företagets yrkesambassadörer är du ute på event och mässor för att representera Toyota Material Handling. Du är delaktig i planering, genomförande och uppföljning av våra event.

* Utöver den utåtriktade marknadsföringen ingår interna kommunikationsuppdrag och ansvar för företagets interna kommunikationskanal.

* Du ingår i kommunikationsavdelningen som idag består av Senior Communication Specialist och Communication Manager. I vårt team har vi ett nära och flexibelt samarbete i det dagliga där det är naturligt att hjälpas åt för att nå våra mål.

Kompetenser

* Det är viktigt att du kan formulera dig klart och enkelt på svenska och engelska i interna kanaler och sociala media.

* Du tar ansvar för dina uppgifter, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp samt håller tidsramar. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat och har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter.

* Som person är du bra på att bygga relation, entusiasmera och kompetensutveckla kollegor inom ditt område. Du tycker om att vara en del i ett team och arbetar bra med andra människor.

* Vi ser gärna att du har utbildning inom eller erfarenhet av att koordinera/projektleda aktiviteter och event, sociala media eller kommunikation.

Din ansökan

Låter det intressant? Ansök i så fall senast 12 februari 2023. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag.



Kontakta gärna våra medarbetare för mer information

* Linda Gerhardsson, Communication Manager, 0142-883 47
* Elinor Ekblad, HR Business Partner, 0142-897 65



Instagram: ToyotaMHsweden

Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturering Sweden AB

Youtube: Toyota Material Handling Visa mindre

Biodlarna söker en kommunikatör

Vi söker Dig som är riktigt bra på digitala verktyg och kanaler och har viljan att hugga tag i vår webbplats och andra digitala kanaler. Som person är du serviceinriktad och handlingskraftig och tar stort eget ansvar. Du är kommunikativ och bra på att samarbeta med förbundets styrelse och kansli, biodlare, myndigheter, externa organisationer och aktörer. Arbetsuppgifter - Ansvara för att utveckla och skapa innehåll för sociala mediekanaler och redakt... Visa mer
Vi söker
Dig som är riktigt bra på digitala verktyg och kanaler och har viljan att hugga tag i vår webbplats och andra digitala kanaler. Som person är du serviceinriktad och handlingskraftig och tar stort eget ansvar. Du är kommunikativ och bra på att samarbeta med förbundets styrelse och kansli, biodlare, myndigheter, externa organisationer och aktörer.
Arbetsuppgifter
- Ansvara för att utveckla och skapa innehåll för sociala mediekanaler och redaktionellt ansvarig för förbundets hemsida
- Planera och genomföra effektiva kommunikationsinsatser
- Arbeta med nyhetsbevakning och lägga ut nyheter på hemsidan
- Bevaka, utveckla och vårda vår grafiska profil och vårt varumärke
- Stötta organisationen i interna och externa kommunikationsfrågor
- Resor i tjänsten förekommer
Kvalifikationer
- Högskoleutbildning med inriktning kommunikation/webbredaktör eller annan som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Kunskaper om digital kommunikation, webbpublicering, sociala mediekanaler och e-postmarknadsföring
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska
- Kunskap om biodling
Erfarenheter
Några års arbetserfarenhet inom kommunikation och arbete med redaktionellt innehåll för webb.
Om tjänsten
Tjänsten är en deltidstjänst (ca 30 procent) eller enligt överenskommelse. Placeringsorten är Skänninge eller enligt överenskommelse. Anställningsformen kan diskuteras. För ytterligare information om tjänsten, kontakta tf förbundschef Anette Irebro, [email protected], 0142 – 48 20 03 alternativt Ann Elgemark, ledamot i förbundsstyrelsen [email protected], 070-601 88 70.
Pa? Biodlarnas hemsida www.biodlarna.se finns mer information om förbundet.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 28 januari 2022 till [email protected].
Om Biodlarna
Sveriges Biodlares Riksförbund, Biodlarna, är en obunden medlemsorganisation med drygt 16 000 medlemmar, och består av 25 distrikt och ca 270 föreningar. Vårt kansli med sex anställda ligger i Skänninge utanför Linköping Visa mindre

SCAMA söker Teknisk Skribent

Här erbjuds en möjlighet att med stort eget ansvar få forma en, för SCAMA ny roll, som Teknisk Skribent. Passar det in på det du söker så ska du läsa vidare! Om företaget Vi på SCAMA jobbar med att rädda liv och skydda flygplan genom att tillhandahålla utrullningshinder i världsklass! Utrullningshinder är ett nödsystem som installeras på landningsbanor för att fånga och stoppa flygplan som fått problem vid start eller landning. Flygplanen kan väga upp t... Visa mer
Här erbjuds en möjlighet att med stort eget ansvar få forma en, för SCAMA ny roll, som Teknisk Skribent. Passar det in på det du söker så ska du läsa vidare!

Om företaget
Vi på SCAMA jobbar med att rädda liv och skydda flygplan genom att tillhandahålla utrullningshinder i världsklass!

Utrullningshinder är ett nödsystem som installeras på landningsbanor för att fånga och stoppa flygplan som fått problem vid start eller landning. Flygplanen kan väga upp till 40 ton och komma i en hastighet av 350 km/tim. Våra system möjliggör ett säkert stopp, vilket räddar pilotens liv och skyddar flygplanet.

Som systemleverantör utvecklar, tillverkar och installerar vi utrullningshinder. Våra kunder är främst flygvapen och statliga upphandlingsmyndigheter, och vi finns representerade i ca 40 länder. SCAMA är ett tillväxtföretag på en global marknad med en tydlig målsättning om att bli störst i branschen, vi söker därför ytterligare medarbetare för att ta fler och snabbare steg mot vårt mål.

Vi söker professionella medarbetare som tar ett stort ansvar för sina egna uppgifter, är drivna av att medverka till vår ständiga förbättring och som vill växa tillsammans med oss.

Läs gärna mer om SCAMA som arbetsplats på www.scama.se/arbetapascama!



Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara med och utveckla SCAMAs användarmanualer, instruktioner och utbildningsmaterial för att underlätta användningen av SCAMAs produkter för att rädda liv och skydda flygplan. Baserat på SCAMAs egna produkter, och med hjälp av SCAMAs erfarna ingenjörer, arbetar du för att tillhandahålla dokumentation med fokus på pedagogik, användarvänlighet och säkerhet för de platsspecifika installationerna som SCAMA levererar.

Som Teknisk Skribent blir du en del av vår teknikavdelning och kommer att jobba närmast våra konstruktörer och vår marknadsavdelning. Du rapporterar till vår Tekniska chef.

Vi erbjuder en roll som innebär ett helhetsansvar för framtagningen av material i våra kundprojekt och du kommer ha ett stort inflytande över utvecklingen av SCAMAs publikationer. Du kommer därigenom vara en viktig pusselbit för att SCAMA som företag ständigt förbättrar vårt kunderbjudande!


Din profil
Du är en trygg skribent som är van att beskriva teknik på engelska på ett tillgängligt sätt, van att arbeta utifrån ritningar för att ta fram tydliga tekniska beskrivningar, samt vetskap om hur bilder används för att komplettera textbeskrivningar. Du bör ha ett intresse av nya verktyg och metoder för produktion av manualer och självstudiemetoder då vi ser nya kundönskemål på utveckling i denna riktning.

Du har en relevant eftergymnasial utbildning, några års relevant erfarenhet. Rollen är ny på SCAMA vilket gör att du får en unik möjlighet att forma den utifrån dina erfarenheter kombinerat med vårt behov. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs i ditt dagliga arbete.

Vi är ett litet företag som hanterar ett brett fält av tekniska områden som inkluderar mekanik, hydraulik, styrsystem, pneumatik, textil och byggteknik. Vi söker därför medarbetare som har intresse och förmåga att söka ny kunskap även utanför respektive specialområde.


Ansökningsförfarande
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Skill Lena Johansson 0708-52 32 36 eller mejla på [email protected]

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Teknikinformatör till Toyota Material Handling i Mjölby

Är du bra på att skriva texter och skapa bilder? Är du intresserad av ny teknik och av att förklara hur teknik fungerar? Vi har en ledig tjänst på vår avdelning Product Documentation på Toyota Material Handling i Mjölby och söker en teknisk skribent/teknikinformatör som vill ha både tekniska utmaningar och utmaningar inom teknikinformation. Vi tar fram tekniska texter anpassade efter olika mottagargrupper. Vi förklarar pedagogiskt i text och bild hur våra ... Visa mer
Är du bra på att skriva texter och skapa bilder? Är du intresserad av ny teknik och av att förklara hur teknik fungerar?
Vi har en ledig tjänst på vår avdelning Product Documentation på Toyota Material Handling i Mjölby och söker en teknisk skribent/teknikinformatör som vill ha både tekniska utmaningar och utmaningar inom teknikinformation.
Vi tar fram tekniska texter anpassade efter olika mottagargrupper. Vi förklarar pedagogiskt i text och bild hur våra produkter fungerar och används samt hur man underhåller och reparerar dem. Vi samarbetar med konstruktörer, produktspecialister och med dem som arbetar med kvalitet eller i vår produktion. I fabriken kan man lätt gå och titta på produkten och undersöka om den bild eller text man tagit fram stämmer med verkligheten. Vi arbetar i agila team men behöver också kunna arbeta självständigt.

Till den här tjänsten söker vi dig som har:
Teknikinformatörs-/skribent-/illustratörsutbildning, ingenjörsutbildning, utbildning inom kognitionsvetenskap, pedagogik, erfarenhet av produktion eller likvärdigt
Teknikförståelse och tekniskt intresse
Erfarenhet av Content Management System (CMS) och illustratörsverktyg
God samarbetsförmåga, och är social och kommunikativ
Språkkänsla och goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Flexibilitet, driv, ansvar och engagemang
Tidigare erfarenhet av liknande arbete Visa mindre

Senior kommunikatör - Toyota Material Handling Europe

Är du en av våra framtida nyckelspelare? Corporate Communications inom Toyota Material Handling Europe söker en passionerad innehållskreatör och Employer branding-expert. Toyota Material Handling Europe (TMHE) helps businesses of all sizes across Europe meet today’s materials handling challenges. Active in more than 30 countries across Europe and with headquarters in Sweden and a European Office outside Brussels, TMHE operate factories in France, Italy an... Visa mer
Är du en av våra framtida nyckelspelare? Corporate Communications inom Toyota Material Handling Europe söker en passionerad innehållskreatör och Employer branding-expert.

Toyota Material Handling Europe (TMHE) helps businesses of all sizes across Europe meet today’s materials handling challenges. Active in more than 30 countries across Europe and with headquarters in Sweden and a European Office outside Brussels, TMHE operate factories in France, Italy and Sweden. With 12,000 employees, along with a network of independent distributors and dealers, TMHE is part of Toyota Industries Corporation (TICO) - the global leader in materials handling equipment.

Din framtida roll

Toyota Material Handling Europe är i stark förändring. Vi växlar upp inom nya affärsområden och i en bransch stadd i stark utveckling och tillväxt. Det här kräver att vi aktivt och ständigt utvecklar oss som arbetsgivare för att behålla nuvarande anställda och locka till oss nya kompetenser. Det är därför vår strategi för Employer branding omfamnar så mycket mer än bara attraktiv kommunikation. Employer branding handlar om att säkra vår långsiktiga förmåga att genomföra vår strategi.

Vårt starka och gemensamma varumärke gör det möjligt för oss att samarbeta och bli ännu effektivare i detta viktiga arbete. Vi söker dig som vill leda arbetet och utveckla oss som företag och arbetsgivare.

Din roll

Vi har gjort vår hemläxa och nyligen lanserat en gemensam, europeisk EVP- och kommunikationsplattform. Detta kommer att vara din "baby".

Ditt övergripande uppdrag blir att leda och driva vårt centrala Employer branding-arbete; Du leder och inspirerar en gruppering av lokala HR- och kommunikationsspecialister från hela Europa för att aktivera lokalt employer branding-arbete. Tillsammans styr och utvecklar du kontinuerligt vår plattform och ser till att våra gemensamma och centrala kanaler är relevanta, autentiska och skapar fantastiska kandidatupplevelser. Du initierar och utvecklar - på egen hand eller tillsammans med externa partners - centralt innehåll och kampanjer för att ständigt stärka vårt arbetsgivarvarumärke både internt och mot specifika, externa målgrupper. Allt du gör ska ha ambitionen att vara lätt att vidareanvända i ett lokalt sammanhang i alla europeiska länder.

Förutom arbetsgivarvarumärket bidrar du med din kompetens och professionalism i andra innehållsprojekt som pågår på avdelningen. Du delar med dig av din expertis, stöttar dina kollegor och vill bygga hela vårt team starkare.

Din utmaning

- Leda och inspirera en “community” av lokala, icke-direktrapporterande kollegor från hela Europa för att få lokalt employer branding-arbete att hända
- Initiera, leda och samordna projekt och kampanjer som kan gynna hela organisationen
- Tillse att våra centrala kanaler innehåller bra, autentiskt och relevant innehåll som kan användas vidare lokalt
- Samordna intressenter och initiativ för att säkerställa kvalitet i alla aspekter av en anställning
- Identifiera och utnyttja innehållssynergier mellan arbetsgivarvarumärke och andra områden, t.ex. HR, hållbarhet och marknadsföring
- Producera och utveckla innehåll i linje med den centrala EVP- och kommunikationsplattformen, antingen själv och/eller i samarbete med interna kollegor eller externa byråer
- Samarbeta kring Employer branding lokalt i Östergötland med våra lokala enheter
- Bidra i innehållsprojekt som är nära besläktade med Employer branding


Din profil

Säg Employer branding och du ser omedelbart ett uppdrag som sträcker sig bortom kommunikation, med tentakler som leder till mer eller mindre alla delar och aspekter av ett större företags verksamhet. Du har nått värdefulla insikter uidarender din karriär och är nu ivrig att omvandla dessa till handlingar som kommer att skapa effekter i stort och smått.

Effektivt innehåll med hög kvalitet är din passion, oavsett kanal eller format, och du gillar och är mycket skicklig i att både producera och publicera det själv eller förbättra insatser från andra. Din inställning till innehåll är strukturerad och att arbeta med en varumärkesplattform som bas är vardagsmat för dig. Din engelska är mer än bra.

Vi söker inte bara en mycket skicklig kommunikationsexpert, du är också en uppskattad ledare och projektledare eller vill utveckla denna sida av dina personliga färdigheter vidare. Du leder och inspirerar människor genom att vara den kreativa experten inom ditt område, genom att lyssna och genom att leverera enligt dina löften.

Du har förmodligen en bakgrund i en annan stor, multinationell organisation eller från en byrå som jobbar med internationella kunder och större företag.

Placering

Tjänsten är baserad i vårt europeiska huvudkontor i Mjölby och vi ser vikten av att enkelt kunna samlas och träffas personligen och regelbundet. Naturligtvis arbetar vi på distans när det passar. Resor i Europa kommer att behövas, men inte regelbundet eller särskilt ofta.

Vårt erbjudande

Vi bygger vårt företag för framtiden i en bransch som blomstrar och kommer att fortsätta att göra så under en överskådlig framtid. Med stöd av våra starka japanska ägare är vi fast beslutna att leda utvecklingen inom logistik och materialhantering. Toyota Material Handling Europe är ett värdebaserat företag som litar på och vill utveckla sina anställda. Du kommer till ett litet och värderingsdrivet team med en stark vilja att påverka och med en passion för kvalitet i allt vi gör.

Din ansökan

Välkommen att registrera din ansökan via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se) omgående, dock senast 26 september 2021.

Frågor besvaras av Jan Hellström, tfn 070-615 03 44 eller Eva Andersson, tfn 0706-153230, Rekryteringskonsulter Sententia Rekrytering & Konsult. Visa mindre

Senior kommunikatör - Toyota Material Handling Europe

Är du en av våra framtida nyckelspelare? Corporate Communications inom Toyota Material Handling Europe söker en passionerad innehållskreatör och Employer branding-expert. Toyota Material Handling Europe (TMHE) helps businesses of all sizes across Europe meet today’s materials handling challenges. Active in more than 30 countries across Europe and with headquarters in Sweden and a European Office outside Brussels, TMHE operate factories in France, Italy an... Visa mer
Är du en av våra framtida nyckelspelare? Corporate Communications inom Toyota Material Handling Europe söker en passionerad innehållskreatör och Employer branding-expert.

Toyota Material Handling Europe (TMHE) helps businesses of all sizes across Europe meet today’s materials handling challenges. Active in more than 30 countries across Europe and with headquarters in Sweden and a European Office outside Brussels, TMHE operate factories in France, Italy and Sweden. With 12,000 employees, along with a network of independent distributors and dealers, TMHE is part of Toyota Industries Corporation (TICO) - the global leader in materials handling equipment.

Din framtida roll

Toyota Material Handling Europe är i stark förändring. Vi växlar upp inom nya affärsområden och i en bransch stadd i stark utveckling och tillväxt. Det här kräver att vi aktivt och ständigt utvecklar oss som arbetsgivare för att behålla nuvarande anställda och locka till oss nya kompetenser. Det är därför vår strategi för Employer branding omfamnar så mycket mer än bara attraktiv kommunikation. Employer branding handlar om att säkra vår långsiktiga förmåga att genomföra vår strategi.

Vårt starka och gemensamma varumärke gör det möjligt för oss att samarbeta och bli ännu effektivare i detta viktiga arbete. Vi söker dig som vill leda arbetet och utveckla oss som företag och arbetsgivare.

Din roll

Vi har gjort vår hemläxa och nyligen lanserat en gemensam, europeisk EVP- och kommunikationsplattform. Detta kommer att vara din "baby".

Ditt övergripande uppdrag blir att leda och driva vårt centrala Employer branding-arbete; Du leder och inspirerar en gruppering av lokala HR- och kommunikationsspecialister från hela Europa för att aktivera lokalt employer branding-arbete. Tillsammans styr och utvecklar du kontinuerligt vår plattform och ser till att våra gemensamma och centrala kanaler är relevanta, autentiska och skapar fantastiska kandidatupplevelser. Du initierar och utvecklar - på egen hand eller tillsammans med externa partners - centralt innehåll och kampanjer för att ständigt stärka vårt arbetsgivarvarumärke både internt och mot specifika, externa målgrupper. Allt du gör ska ha ambitionen att vara lätt att vidareanvända i ett lokalt sammanhang i alla europeiska länder.

Förutom arbetsgivarvarumärket bidrar du med din kompetens och professionalism i andra innehållsprojekt som pågår på avdelningen. Du delar med dig av din expertis, stöttar dina kollegor och vill bygga hela vårt team starkare.

Din utmaning

- Leda och inspirera en “community” av lokala, icke-direktrapporterande kollegor från hela Europa för att få lokalt employer branding-arbete att hända
- Initiera, leda och samordna projekt och kampanjer som kan gynna hela organisationen
- Tillse att våra centrala kanaler innehåller bra, autentiskt och relevant innehåll som kan användas vidare lokalt
- Samordna intressenter och initiativ för att säkerställa kvalitet i alla aspekter av en anställning
- Identifiera och utnyttja innehållssynergier mellan arbetsgivarvarumärke och andra områden, t.ex. HR, hållbarhet och marknadsföring
- Producera och utveckla innehåll i linje med den centrala EVP- och kommunikationsplattformen, antingen själv och/eller i samarbete med interna kollegor eller externa byråer
- Samarbeta kring Employer branding lokalt i Östergötland med våra lokala enheter
- Bidra i innehållsprojekt som är nära besläktade med Employer branding


Din profil

Säg Employer branding och du ser omedelbart ett uppdrag som sträcker sig bortom kommunikation, med tentakler som leder till mer eller mindre alla delar och aspekter av ett större företags verksamhet. Du har nått värdefulla insikter under din karriär och är nu ivrig att omvandla dessa till handlingar som kommer att skapa effekter i stort och smått.

Effektivt innehåll med hög kvalitet är din passion, oavsett kanal eller format, och du gillar och är mycket skicklig i att både producera och publicera det själv eller förbättra insatser från andra. Din inställning till innehåll är strukturerad och att arbeta med en varumärkesplattform som bas är vardagsmat för dig. Din engelska är mer än bra.

Vi söker inte bara en mycket skicklig kommunikationsexpert, du är också en uppskattad ledare och projektledare eller vill utveckla denna sida av dina personliga färdigheter vidare. Du leder och inspirerar människor genom att vara den kreativa experten inom ditt område, genom att lyssna och genom att leverera enligt dina löften.

Du har förmodligen en bakgrund i en annan stor, multinationell organisation eller från en byrå som jobbar med internationella kunder och större företag.

Placering

Tjänsten är baserad i vårt europeiska huvudkontor i Mjölby och vi ser vikten av att enkelt kunna samlas och träffas personligen och regelbundet. Naturligtvis arbetar vi på distans när det passar. Resor i Europa kommer att behövas, men inte regelbundet eller särskilt ofta.

Vårt erbjudande

Vi bygger vårt företag för framtiden i en bransch som blomstrar och kommer att fortsätta att göra så under en överskådlig framtid. Med stöd av våra starka japanska ägare är vi fast beslutna att leda utvecklingen inom logistik och materialhantering. Toyota Material Handling Europe är ett värdebaserat företag som litar på och vill utveckla sina anställda. Du kommer till ett litet och värderingsdrivet team med en stark vilja att påverka och med en passion för kvalitet i allt vi gör.

Din ansökan

Välkommen att registrera din ansökan via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se) omgående, dock senast 26 september 2021.

Frågor besvaras av Jan Hellström, tfn 070-615 03 44 eller Eva Andersson, tfn 070-615 32 30, Rekryteringskonsulter Sententia Rekrytering & Konsult. Visa mindre

Senior kommunikatör - Toyota Material Handling Europe

Är du en av våra framtida nyckelspelare? Corporate Communications inom Toyota Material Handling Europe söker en passionerad innehållskreatör och Employer branding-expert. Toyota Material Handling Europe (TMHE) helps businesses of all sizes across Europe meet today’s materials handling challenges. Active in more than 30 countries across Europe and with headquarters in Sweden and a European Office outside Brussels, TMHE operate factories in France, Italy an... Visa mer
Är du en av våra framtida nyckelspelare? Corporate Communications inom Toyota Material Handling Europe söker en passionerad innehållskreatör och Employer branding-expert.

Toyota Material Handling Europe (TMHE) helps businesses of all sizes across Europe meet today’s materials handling challenges. Active in more than 30 countries across Europe and with headquarters in Sweden and a European Office outside Brussels, TMHE operate factories in France, Italy and Sweden. With 12,000 employees, along with a network of independent distributors and dealers, TMHE is part of Toyota Industries Corporation (TICO) - the global leader in materials handling equipment.

Din framtida roll

Toyota Material Handling Europe är i stark förändring. Vi växlar upp inom nya affärsområden och i en bransch stadd i stark utveckling och tillväxt. Det här kräver att vi aktivt och ständigt utvecklar oss som arbetsgivare för att behålla nuvarande anställda och locka till oss nya kompetenser. Det är därför vår strategi för Employer branding omfamnar så mycket mer än bara attraktiv kommunikation. Employer branding handlar om att säkra vår långsiktiga förmåga att genomföra vår strategi.

Vårt starka och gemensamma varumärke gör det möjligt för oss att samarbeta och bli ännu effektivare i detta viktiga arbete. Vi söker dig som vill leda arbetet och utveckla oss som företag och arbetsgivare.

Din roll

Vi har gjort vår hemläxa och nyligen lanserat en gemensam, europeisk EVP- och kommunikationsplattform. Detta kommer att vara din "baby".

Ditt övergripande uppdrag blir att leda och driva vårt centrala Employer branding-arbete; Du leder och inspirerar en gruppering av lokala HR- och kommunikationsspecialister från hela Europa för att aktivera lokalt employer branding-arbete. Tillsammans styr och utvecklar du kontinuerligt vår plattform och ser till att våra gemensamma och centrala kanaler är relevanta, autentiska och skapar fantastiska kandidatupplevelser. Du initierar och utvecklar - på egen hand eller tillsammans med externa partners - centralt innehåll och kampanjer för att ständigt stärka vårt arbetsgivarvarumärke både internt och mot specifika, externa målgrupper. Allt du gör ska ha ambitionen att vara lätt att vidareanvända i ett lokalt sammanhang i alla europeiska länder.

Förutom arbetsgivarvarumärket bidrar du med din kompetens och professionalism i andra innehållsprojekt som pågår på avdelningen. Du delar med dig av din expertis, stöttar dina kollegor och vill bygga hela vårt team starkare.

Din utmaning

- Leda och inspirera en “community” av lokala, icke-direktrapporterande kollegor från hela Europa för att få lokalt employer branding-arbete att hända
- Initiera, leda och samordna projekt och kampanjer som kan gynna hela organisationen
- Tillse att våra centrala kanaler innehåller bra, autentiskt och relevant innehåll som kan användas vidare lokalt
- Samordna intressenter och initiativ för att säkerställa kvalitet i alla aspekter av en anställning
- Identifiera och utnyttja innehållssynergier mellan arbetsgivarvarumärke och andra områden, t.ex. HR, hållbarhet och marknadsföring
- Producera och utveckla innehåll i linje med den centrala EVP- och kommunikationsplattformen, antingen själv och/eller i samarbete med interna kollegor eller externa byråer
- Samarbeta kring Employer branding lokalt i Östergötland med våra lokala enheter
- Bidra i innehållsprojekt som är nära besläktade med Employer branding


Din profil

Säg Employer branding och du ser omedelbart ett uppdrag som sträcker sig bortom kommunikation, med tentakler som leder till mer eller mindre alla delar och aspekter av ett större företags verksamhet. Du har nått värdefulla insikter under din karriär och är nu ivrig att omvandla dessa till handlingar som kommer att skapa effekter i stort och smått.

Effektivt innehåll med hög kvalitet är din passion, oavsett kanal eller format, och du gillar och är mycket skicklig i att både producera och publicera det själv eller förbättra insatser från andra. Din inställning till innehåll är strukturerad och att arbeta med en varumärkesplattform som bas är vardagsmat för dig. Din engelska är mer än bra.

Vi söker inte bara en mycket skicklig kommunikationsexpert, du är också en uppskattad ledare och projektledare eller vill utveckla denna sida av dina personliga färdigheter vidare. Du leder och inspirerar människor genom att vara den kreativa experten inom ditt område, genom att lyssna och genom att leverera enligt dina löften.

Du har förmodligen en bakgrund i en annan stor, multinationell organisation eller från en byrå som jobbar med internationella kunder och större företag.

Placering

Tjänsten är baserad i vårt europeiska huvudkontor i Mjölby och vi ser vikten av att enkelt kunna samlas och träffas personligen och regelbundet. Naturligtvis arbetar vi på distans när det passar. Resor i Europa kommer att behövas, men inte regelbundet eller särskilt ofta.

Vårt erbjudande

Vi bygger vårt företag för framtiden i en bransch som blomstrar och kommer att fortsätta att göra så under en överskådlig framtid. Med stöd av våra starka japanska ägare är vi fast beslutna att leda utvecklingen inom logistik och materialhantering. Toyota Material Handling Europe är ett värdebaserat företag som litar på och vill utveckla sina anställda. Du kommer till ett litet och värderingsdrivet team med en stark vilja att påverka och med en passion för kvalitet i allt vi gör.

Din ansökan

Välkommen att registrera din ansökan via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se) omgående, dock senast 26 september 2021.

Frågor besvaras av Jan Hellström, tfn 070-615 03 44 eller Eva Andersson, tfn 070-615 32 30, Rekryteringskonsulter Sententia Rekrytering & Konsult. Visa mindre

Content Manager

Would you like to work in one of the world’s most important industries, building relationships and, together with Väderstad’s communication team, making our brand even stronger? Väderstad is a successful and innovative company with more than 1 500 passionate employees. We operate in 40 countries and produce high-tech products within soil cultivation and seed drilling for the world’s farmers. About the company The company’s head office is located in scenic... Visa mer
Would you like to work in one of the world’s most important industries, building relationships and, together with Väderstad’s communication team, making our brand even stronger? Väderstad is a successful and innovative company with more than 1 500 passionate employees. We operate in 40 countries and produce high-tech products within soil cultivation and seed drilling for the world’s farmers.

About the company
The company’s head office is located in scenic and expansive Väderstad in Sweden. We are 15 people working in the communication department and we are responsible for leading and developing our global communication work.  We collaborate with colleagues at our 14 wholly owned subsidiaries around the world.
In the newly created role of Content Manager/Communicator you will be taking on an inspiring and key role in our company. You will independently be undertaking both strategic and operational communication work involving a great deal of responsibility and a large network. You will work on media relations, planning and conducting media activities, writing internal and external texts, and you will be responsible for running major PR and communication projects.

We offer
As an employee at Väderstad you will be offered an informal workplace characterised by a sense of community and great drive. Being at the forefront and being a trendsetter in the industry is part of our DNA, which is why we offer great opportunities for further development. You will get to work in an exciting international environment with colleagues from all over Europe and North America. 

The role
Your main duties as Content Manager will involve:
Planning and prioritising group-wide internal and external communication activities
Producing and publishing content for our internal and external communication channels, such as newsletters, the intranet, social media and press releases – always based on our communication strategy
Being involved in the development of our new digital workplace, the next generation of intranet
Planning and organising media events, interviews and press conferences
Developing, supporting and educating others about Väderstad’s work on communicative leadership
Acting as an internal driver and advisor in the field of communication
You will report to the head of Corporate Communication. You will work closely with other colleagues in the communication organisation and with other parts of the business in order to strengthen our brand and support our business processes.

Your profile
As a person, you will need to be a relationship builder who is results-oriented but also flexible. You will also need to have an analytical ability to handle and respond to deadlines and situations as they arise. Furthermore, you will need to be creative, strategic and tactically smart and have a good stylistic ability when it comes to producing texts.

To be successful in this role, you will need several years of experience in both strategic and operational communication work with both internal and external stakeholders. Experience acquired at an international company would be an advantage. We expect you to have a relevant degree in media and communication or journalism.

As we are a global company, in addition to Swedish, you will also need to be proficient in both written and spoken English.
Apply latest January 7th, but do not wait as we interview continously! Visa mindre

Kommunikatör

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 27 900 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss? Vill du arbeta med operativ kommunikation hos oss? Tjänsten... Visa mer
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 27 900 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss?

Vill du arbeta med operativ kommunikation hos oss?

Tjänsten är placerad på tillväxt- och kommunikationsavdelningen på kommunstyrelsens förvaltning. Avdelningen med nio anställda har ansvar för kommunens övergripande marknadsföring och kommunikation, näringslivsfrågor samt landsbygdsutveckling.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som kommunikatör arbetar du operativt. I arbetsuppgifterna ingår utveckling och produktion av extern och intern information. Du arbetar redaktionellt och sköter löpande uppdateringar i gemensamma informationskanaler för hela kommunen, extern hemsida, intranät och sociala medier.

Du ger stöd och support till förvaltningar i kommunikationsfrågor bland annat genom filmproduktion. Du ingår i kommunens informations- och webbnätverk, deltar i olika projekt och arbetar med kommunens krisinformation.


KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning med inriktning mot informations- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. B-körkort är ett krav.

Vi vill att du har erfarenhet av arbete som informatör/kommunikatör eller liknande helst i en politiskt styrd organisation. Du är en god skribent med erfarenhet och god kunskap om webbpublicering, sociala medier och filmproduktion.

Du har kunskap inom tillgänglighetsområdet, såväl tekniskt som språkligt, samt är kunnig i lagkrav och regler för området.

Erfarenhet av webbpubliceringsverktyget SiteVision och kriskommunikation är meriterande.

Som person skapar och bibehåller du goda relationer. Du har lätt för att samarbeta med människor i olika situationer och funktioner, har servicekänsla och gott omdöme. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden och att hålla deadlines. Du arbetar självständigt men i nära samarbete med övriga kollegor på marknads- och kommunikationsavdelningen.
Ditt arbete är metodiskt med blick för helheten och du har lätt för att hitta ny infallsvinklar och lösningar på problem.

Tjänsten är säkerhetsprövad.

Vi erbjuder dig ett roligt arbete med inflytande och delaktighet! Visa mindre

Kommunikatör

Vill du vara en del av kommunikationsavdelningen i ett globalt företag i utveckling? Nu söker vi på Toyota Material Handling en Kommunikatör som bidrar till att stärka vårt varumärke. DIN UTMANING Som Kommunikatör på Toyota Material Handling Manufacturing i Mjölby är din roll att kommunicera såväl externt som internt. Du är med och bygger företagets arbetsgivarvarumärke genom en transparent internkommunikation. Vi vill att personalen känner delaktighet i... Visa mer
Vill du vara en del av kommunikationsavdelningen i ett globalt företag i utveckling? Nu söker vi på Toyota Material Handling en Kommunikatör som bidrar till att stärka vårt varumärke.

DIN UTMANING
Som Kommunikatör på Toyota Material Handling Manufacturing i Mjölby är din roll att kommunicera såväl externt som internt. Du är med och bygger företagets arbetsgivarvarumärke genom en transparent internkommunikation. Vi vill att personalen känner delaktighet i företaget och där spelar du en avgörande roll.

Vårt globala företag har stor utvecklingstakt såväl på produktsidan som på personalsidan. Det kräver omvärldskännedom och lyhördhet för vad som påverkar företaget. Vårt varumärke stärks av den bild du är med och sätter externt och ju större nätverk du har, desto lättare kan du hjälpa oss att nå ut med vårt budskap.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* arbeta brett med produktion av text och layout för olika målgrupper
* fotografera och redigera bild och film. Du har kunskap om inte bara de tekniska förutsättningarna utan också bildkomposition och layoutens grunder

I rollen som Kommunikatör kommer du att arbeta självständigt men också i grupp. Innehållet är varierat och du tar dig prestigelöst an olika arbetsuppgifter.

DIN PROFIL

* Minst tre års erfarenhet av kommunikatörsarbete eller journalistyrket, eller något annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
* Eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller journalistik.
* Kunskap i Adobe-programmen generellt och i synnerhet Indesign, Photoshop, Premier pro och Illustrator.
* Synnerligen goda kunskaper i svenska och goda i engelska. Du har ett flyhänt och drivet språk när det gäller skrift.
* B-körkort

Som person är du nyfiken och engagerad i frågor som rör kommunikation och skapande av varumärke. Du är förstås kreativ och gillar att uttrycka dig i text och bild, rollen kräver ett strukturerat angreppssätt men också en flexibilitet när det kommer till olika typer av uppdrag.

VÅRT ERBJUDANDE
Vår företagskultur är baserad på en sund värdegrund som gör det möjligt för våra medarbetare att växa och utvecklas. Hos oss är det viktigt att arbete och fritid går ihop. För att underlätta livspusslet erbjuder vi bland annat gruppträning i egna lokaler alla veckodagar, vi har också ett nyrenoverat gym så att du kan ha träningen klar när du kommer hem.

Till oss pendlar du smidigt med tåg eller bil från de flesta städerna i Östergötland, 30 minuter från Linköping och 20 minuter från Motala.



DIN ANSÖKAN
Vi arbetar med löpande urval och vill gärna ha din ansökan redan idag, dock senast 27/10.

För ytterligare information om tjänsten, kontakta gärna:
Sara Anderberg, Kommunikationschef, tel 0142-862 28
Sofia Gustavsson, HR Business Partner, tel 0142-863 33 Visa mindre