Lediga jobb som Affärskonsult, IT i Mjölby

Se lediga jobb som Affärskonsult, IT i Mjölby. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mjölby som finns hos arbetsgivaren.

Applikationsansvarig POS till ÖoB

Ansök    Okt 3    Öob AB    Affärskonsult, IT
Till vårt servicekontor i Skänninge söker vi nu en affärsmässig Applikationsansvarig för området kassasystem, POS, som med stort driv och engagemang brinner för att skapa kund- och affärsnytta med hjälp av digitalisering. Som applikationsansvarig arbetar du i en verksamhetsnära, drivande och kommunikativ roll, där du samarbetar med stora delar av organisationen. Du blir en viktig del av IT:s roll i vår verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Övergripande ... Visa mer
Till vårt servicekontor i Skänninge söker vi nu en affärsmässig Applikationsansvarig för området kassasystem, POS, som med stort driv och engagemang brinner för att skapa kund- och affärsnytta med hjälp av digitalisering. Som applikationsansvarig arbetar du i en verksamhetsnära, drivande och kommunikativ roll, där du samarbetar med stora delar av organisationen. Du blir en viktig del av IT:s roll i vår verksamhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Övergripande ansvar inom området POS, vilket inkluderar kassasystem, betallösningar och tillhörande processer.
Du driver aktivt affärsutveckling, innovation och digitalisering inom området.
Utarbeta handlingsplaner på kort och lång sikt baserade på övergripande affärsmål.
Ansvar för att handlingsplaner genomförs effektivt, med hög kvalitet och att de skapar mervärde för oss och våra kunder.
Ansvarar för uppföljning av IT-utveckling, förvaltning och drift.
Samverkar med utsedda specialister inom verksamheten och IT-avdelningen.
Agera IT-beställare och säkra samverkan med IT-leverantörer och samarbetspartners.

Kvalifikationer
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av att utveckla och förvalta IT-lösningar genom hela dess livscykel. Du känner väl till vilka behov, krav och förutsättningar olika faser innebär – allt från upphandling, införande, utveckling, drift & förvaltning tills de är helt avvecklade.
Dina kompetenser och erfarenheter
Vi ser gärna att du har en högskole- eller universitetsutbildning med fördjupning inom IT, eller motsvarande erfarenheter. Du behöver ha ett tydligt kundfokus och förmågan att, utifrån en förväntad kundupplevelse, kunna omsätta och realisera denna med hjälp av IT-lösningar inom ditt område.
För rollen bör du ha erfarenhet av IT-lösningar och processer inom retail, med särskilt fokus på fysiska varuhus. Du har tidigare haft roller där helhetsperspektiv och förmågan att förstå system och processer från start till slut varit centrala.
Du har erfarenhet av ledarskap i form av projekt- och förvaltningsledning. Viss kompetens på teknisk nivå och känsla för detaljer behövs för att kunna lösa uppgiften. Du har även förståelse för integrationer och masterdata i komplexa systemlandskap, samt erfarenhet från tjänsteupphandlingar och avtal.
Weberfarenhet med e-handel samt Click & Collect är meriterande.
Dina personliga egenskaper
Som person söker vi dig som är starkt resultat- och affärsinriktad, med personliga egenskaper som utvecklingsmotiverad, strukturerad, flexibel och prestigelös. Du drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och där tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt och har den analytiska förmågan att förenkla komplicerade ”problem" i realtid och komma med nytänkande lösningar.
Om tjänsten
Arbetsplatsen är placerad på vårt servicekontor i Skänninge och resor i begränsad omfattning, primärt inom Sverige och Norge, kan komma behövas för att lösa uppgiften. Rollen är direkt underställd IT-chef.
Nyfiken?
Är du intresserad av tjänsten? Välkommen med din digitala ansökan senast 2025-11-02. (Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post). Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Urval kan komma att ske löpande varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt!
Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.
För mer information är du välkommen att ringa eller maila IT-chef Peter Adell på 010-250 03 01 eller [email protected]. För information om ÖoB www.öob.se Visa mindre

Business System Manager

Företagspresentation Var med och forma framtidens IT-stöd för Toyota Material Handling Europe! I en bransch i snabb transformation står Toyota Material Handling Europe inför en spännande resa. Som Business System Manager får du möjlighet att leda, utveckla och påverka både verksamhet och teknik i en global, stabil och värderingsstyrd organisation. Nu söker vi dig som vill axla en central roll och leda ett engagerat team mot ett mer affärsnära och strategis... Visa mer
Företagspresentation Var med och forma framtidens IT-stöd för Toyota Material Handling Europe! I en bransch i snabb transformation står Toyota Material Handling Europe inför en spännande resa. Som Business System Manager får du möjlighet att leda, utveckla och påverka både verksamhet och teknik i en global, stabil och värderingsstyrd organisation. Nu söker vi dig som vill axla en central roll och leda ett engagerat team mot ett mer affärsnära och strategiskt arbetssätt inom IS/IT – där du gör skillnad på riktigt.
Företagspresentation Toyota Material Handling Europe (TMHE) är en ledande aktör inom materialhantering med närvaro i över 30 europeiska länder
TMHE erbjuder ett brett spektrum av produkter och tjänster – från manuella till automatiserade lösningar – och strävar efter att leverera kvalitet, innovation och kundanpassning. Kulturen genomsyras av engagemang, öppenhet, stabilitet och utvecklingsfokus – med ett tydligt internationellt samarbete och ett arbetsklimat präglat av låg politisk laddning och hög vilja.
IS/IT-organisationen omfattar cirka 85 medarbetare i Mjölby och ansvarar, tillsammans med vår outsourcing partner, för support, drift och vidareutveckling av omkring 300 applikationer varav många är affärskritiska.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Business System Manager ansvarar du för IS/IT-leveransen till affärsområdena Service & Rental – verksamhetskritiska områden med höga ambitionsnivåer. Du har ett helhetsansvar för ett team om ca 10 medarbetare inklusive budget, resursplanering och roadmap-styrning. I rollen kommer du även ha ett nära samarbete med och fånga upp behov från affärsverksamheten och översätta dem till hållbara IT-lösningar.
Dina huvudsakliga uppgifter:
- Övergripande ansvar för IS/IT-leveranser till affärsområdet Service & Rental.
- Leda och coacha teamet i deras utveckling och dagliga arbete.
- Utveckla och förvalta roadmap för aktuella system
- Säkerställa en effektiv samverkan med verksamheten och leverantörer.
- Agera rådgivare till affären i IT-frågor – med fokus på nytta, risk och lösning.
- Delta i och bidra till strategiskt viktiga projekt.

Du blir en nyckelperson i förändringsresan – där din förmåga att se helhet, skapa struktur och utveckla samarbete blir avgörande.

Din profil Vi söker dig som har en förmåga att kombinera strategisk höjd, tydligt ledarskap och affärsnära förståelse. Du har en naturlig förmåga att bygga förtroende, utmana, coacha och visa vägen – med både struktur och empati.
För att lyckas i rollen behöver du ha en universitetsutbildning inom IT/systemvetenskap/ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av att leda och coacha team inom IT/IS/affärssystem samt förmåga att översätta affärsbehov till hållbara IT-lösningar. Du har en stark kommunikationsförmåga – på både svenska och engelska samt erfarenhet av roadmap-arbete, systemförvaltning och projektledning.
Som person är du kommunikativ och samarbetsorienterad, du är en naturlig brobyggare mellan affär och serviceverksamheten. Du är självgående och trygg i ledarrollen, men också en ödmjuk person som drivs av att uppnå mål tillsammans som grupp. Du är strukturerad, har god planeringsförmåga samt gillar att lösa problem.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.


Inget urval sker under v. 28-31.


Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;


- Karolin Loström, [email protected] eller 0721-479236
- Frida Stern, [email protected] eller 0704-106395

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Hybrid Visa mindre

Applikationsspecialist inom ekonomi till Toyota

Ansök    Feb 5    Academic Work    Affärskonsult, IT
Nu söker Toyota Material Handling Europe sin nästa Applikationsspecialist inom Finance & HR som vill vara med och bidra till verksamhetsutveckling på internationell nivå. Ser du dig själv i en central roll där du fungerar som länken mellan affärsverksamheten och IT kan detta vara något för dig! Här få du även möjlighet att jobba hos ett av de största varumärkena i världen! OM TJÄNSTEN Som Applikationsspecialist tillhör du TMHE Business Systems Management... Visa mer
Nu söker Toyota Material Handling Europe sin nästa Applikationsspecialist inom Finance & HR som vill vara med och bidra till verksamhetsutveckling på internationell nivå. Ser du dig själv i en central roll där du fungerar som länken mellan affärsverksamheten och IT kan detta vara något för dig! Här få du även möjlighet att jobba hos ett av de största varumärkena i världen!

OM TJÄNSTEN
Som Applikationsspecialist tillhör du TMHE Business Systems Management. En internationell avdelning med 75 medarbetare som ansvarar för de applikationer som används inom TMHE. Avdelningen är uppdelad i 5 team där respektive team ansvarar för ett affärsområde. Du kommer att tillhöra teamet som ansvarar för applikationer och system som används inom HR & Finance. Du blir en del av ett kompetent team med en teamledare och 8 applikationsspecialister med flerårig erfarenhet inom området. I rollen arbetar du i nära dialog med användare i hela Europa där du spelar en central roll i att förstå verksamhetens behov och översätta dessa krav till effektiva systemlösningar. Du kommer även få möjlighet att vara med och delta i ett omfattande projekt för att uppdatera, utveckla och effektivisera TMHE:s ERP-system.

Du erbjuds


* En spännande och utmanande roll på ett världskänt företag med breda kontaktytor på internationell nivå
* En företagskultur som ger dig stora möjligheter att påverka din utveckling och karriär


ARBETSUPPGIFTER
* Ansvara för att konfigurera, koordinera och driva underhåll, utveckling och testning av applikationer


* Delta i stora och små utvecklings- och implementationsprojekt rörande affärssystem och relaterade applikationer tillsammans med olika projektteam
* Utbilda användare i de system och applikationer som stödjer TMHE´s affärsprocesser
* Säkerställa att systemkonfigurationerna stödjer TMHE’s standarder och affärsprocesser
* Supportera och hantera ärenden, förfrågningar och incidenter från användare rörande affärssystem och applikationer


VI SÖKER DIG SOM
* Har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, industriell ekonomi eller systemvetenskap


* Har ett intresse för att arbeta med support, systemkonfiguration och verksamhetsutveckling
* Har goda kunskaper inom redovisning, antingen från utbildning eller arbetslivserfarenhet
* Har mycket goda kunskaper i engelska samt goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift


Det är meriterade om du:


* Har erfarenhet av något ERP-system, gärna M3 eller SAP
* Har jobbat med EDI-lösningar
* Har erfarenhet inom BI (t.ex. MS Power BI Solutions.)


Som person är du:


* Uthållig
* Orädd
* Problemlösande
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Mjölby. Resor kommer att ingå i tjänsten
* Rekryteringsprocessen kommer att inkludera tester
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Toyotas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work{target="_blank"}.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Din och Toyota Material Handling Europé{target="_blank"} framtid är här. Ett starkt varumärke byggs av engagerade människor med en gemensam kultur och tydliga mål. Toyota är ett av världens största företag. Vår värdegrund bygger på djup kunskap, samarbete och ständiga förbättringar. Toyota Material Handling har ca 9000 medarbetare i mer än 30 länder i Europa. I Mjölby utvecklar och producerar vi smarta lösningar för materialhantering och unika truckar. Visa mindre

IT Service Manager - TMHE Information Systems

IT Service Management inom TMHE Information Systems ansvarar och säkerställer att IS/IT-tjänsteleveransen gentemot våra säljbolag & fabriker inom Europa är i enlighet med det som avtalats. Detta görs via nära samarbete med verksamhets- och IS/IT-ledning samt med våra outsourcing- och strategiska IT-partners. DIN UTMANING Vi ökar nu fokus på vår kundnöjdhet och söker därför en ytterligare IT Service Manager inom området Security. I rollen som IT Servic... Visa mer
IT Service Management inom TMHE Information Systems ansvarar och säkerställer att IS/IT-tjänsteleveransen gentemot våra säljbolag & fabriker inom Europa är i enlighet med det som avtalats. Detta görs via nära samarbete med verksamhets- och IS/IT-ledning samt med våra outsourcing- och strategiska IT-partners.



DIN UTMANING

Vi ökar nu fokus på vår kundnöjdhet och söker därför en ytterligare IT Service Manager inom området Security. I rollen som IT Service Manager för Security blir du ansvarig för TMHE IS/IT-tjänsteleverans gentemot våra säljbolag inom TMHE för en eller flera IS/IT-tjänster och dess säkerhetsskydd. Till dina arbetsuppgifter hör att säkerställa att IS/IT leveransen till verksamheten är i enlighet med det som avtalats med en hög säkerhet och kundnöjdhet som resultat.

I rollen ingår att hantera dagliga operativa frågeställningar, såsom säkerhetsutredningar, följa upp leveranser från externa såväl interna partners ur ett Informations och IT Säkerhetsperspektiv, samt att ansvara för budget och ekonomisk uppföljning av IS/IT tjänsterna. Arbetet innebär daglig kontakt med Lokal IT i våra säljbolag och med våra strategiska IT-partners. Du kommer även att jobba i ett mycket nära samarbete med rollen "TMHE Information Security and IT Risk Manager".

DIN PROFIL

Vi söker dig som är tillmötesgående i ditt bemötande, uppmärksam och har en positiv grundinställning. Du trivs i en roll där du arbetar för att göra kunden nöjd och har hela tiden en strävan att förbättra samarbetet. Du talar och skriver engelska flytande och är en god pedagog.

Kompetenser

* God kunskap och erfarenhet av Informationssäkerhet och IT säkerhetsteknologier.
* En bred erfarenhet av IT infrastruktur i stora och komplexa Enterprise miljöer.
* Kunskap om och erfarenhet av att arbete med ITIL samt relaterade verktyg.
* Kunskap om standardiserade Informationssäkerhetsramverk, såsom ISO 27001.
* Erfarenhet och kunskap om utredningar inom IT Säkerhet, samt hantering av säkerhetsincidenter.
* Erfarenhet och kunskap om lämplig säkerhetsnivå för konfiguration av infrastrukturkomponenter.
* Vi ser det som mycket meriterande om du har certifieringar inom området.

VÅRT ERBJUDANDE

Du blir medlem i en högpresterande grupp med trevliga och kompetenta kollegor i ett globalt företag. Hos oss är du en nyckelperson i strategiska projekt som bidrar till att utveckla TMHE's affär och erbjudande. Vår företagskultur är baserad på en sund värdegrund som gör det möjligt för våra medarbetare att växa och utvecklas.



Rapporterar till: Head of IT Service Delivery

Placering: Mjölby



DIN ANSÖKAN

Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan redan idag, dock senast 30 april 2019.



För ytterligare information om tjänsten, kontakta gärna:
Andreas Bladh, Head of IT Service Delivery, tel +46 142 89739 Visa mindre

Applikationsspecialist inom ekonomi till Toyota

Ansök    Dec 13    Academic Work    Affärskonsult, IT
Nu söker Toyota Material Handling Europe sin nästa Applikationsspecialist inom Finance & HR som vill vara med och bidra till verksamhetsutveckling på internationell nivå. Ser du dig själv i en central roll där du fungerar som länken mellan affärsverksamheten och IT kan detta vara något för dig! Här få du även möjlighet att jobba hos ett av de största varumärkena i världen! OM TJÄNSTEN Som Applikationsspecialist tillhör du TMHE Business Systems Management... Visa mer
Nu söker Toyota Material Handling Europe sin nästa Applikationsspecialist inom Finance & HR som vill vara med och bidra till verksamhetsutveckling på internationell nivå. Ser du dig själv i en central roll där du fungerar som länken mellan affärsverksamheten och IT kan detta vara något för dig! Här få du även möjlighet att jobba hos ett av de största varumärkena i världen!

OM TJÄNSTEN
Som Applikationsspecialist tillhör du TMHE Business Systems Management. En internationell avdelning med 75 medarbetare som ansvarar för de applikationer som används inom TMHE. Avdelningen är uppdelad i 5 team där respektive team ansvarar för ett affärsområde. Du kommer att tillhöra teamet som ansvarar för applikationer och system som används inom HR & Finance. Du blir en del av ett kompetent team med en teamledare och 8 applikationsspecialister med flerårig erfarenhet inom området. I rollen arbetar du i nära dialog med användare i hela Europa där du spelar en central roll i att förstå verksamhetens behov och översätta dessa krav till effektiva systemlösningar. Du kommer även få möjlighet att vara med och delta i ett omfattande projekt för att uppdatera, utveckla och effektivisera TMHE:s ERP-system.

Du erbjuds


* En spännande och utmanande roll på ett världskänt företag med breda kontaktytor på internationell nivå
* En företagskultur som ger dig stora möjligheter att påverka din utveckling och karriär


Kolla in vad några av medarbetarna på TMHE i Mjölby har att säga om sitt arbete:



ARBETSUPPGIFTER
* Ansvara för att konfigurera, koordinera och driva underhåll, utveckling och testning av applikationer


* Delta i stora och små utvecklings- och implementationsprojekt rörande affärssystem och relaterade applikationer tillsammans med olika projektteam
* Utbilda användare i de system och applikationer som stödjer TMHE´s affärsprocesser
* Säkerställa att systemkonfigurationerna stödjer TMHE’s standarder och affärsprocesser
* Supportera och hantera ärenden, förfrågningar och incidenter från användare rörande affärssystem och applikationer


VI SÖKER DIG SOM
* Har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, industriell ekonomi eller systemvetenskap


* Har ett intresse för att arbeta med support, systemkonfiguration och verksamhetsutveckling
* Har goda kunskaper inom redovisning, antingen från utbildning eller arbetslivserfarenhet
* Har mycket goda kunskaper i engelska samt goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift


Det är meriterade om du:


* Har erfarenhet av något ERP-system, gärna M3 eller SAP
* Har jobbat med EDI-lösningar
* Har erfarenhet inom BI (t.ex. MS Power BI Solutions.)


Som person är du:


* Uthållig
* Orädd
* Problemlösande
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Mjölby. Resor kommer att ingå i tjänsten
* Rekryteringsprocessen kommer att inkludera tester
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Toyotas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work{target="_blank"}.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Din och Toyota Material Handling Europé{target="_blank"} framtid är här. Ett starkt varumärke byggs av engagerade människor med en gemensam kultur och tydliga mål. Toyota är ett av världens största företag. Vår värdegrund bygger på djup kunskap, samarbete och ständiga förbättringar. Toyota Material Handling har ca 9000 medarbetare i mer än 30 länder i Europa. I Mjölby utvecklar och producerar vi smarta lösningar för materialhantering och unika truckar. Visa mindre