Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Mjölby

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Mjölby. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mjölby som finns hos arbetsgivaren.

TPS Kordinatör

TPS koordinator på Toyota Material Handling Manufacturing Sweden Vill du jobba i en utvecklande roll där du arbetar produktionsnära och samtidigt ansvarar för att utveckla och stötta medarbetare att arbeta med Toyota Production System och göra kaizen varje dag? Den möjligheten kan vara närmare än du tror. På Toyota Material Handling Manufacturing Sweden står engagemang och kreativitet i fokus. Som TPS Koordinator på Toyota kommer du att arbeta med: * Ut... Visa mer
TPS koordinator på Toyota Material Handling Manufacturing Sweden
Vill du jobba i en utvecklande roll där du arbetar produktionsnära och samtidigt ansvarar för att utveckla och stötta medarbetare att arbeta med Toyota Production System och göra kaizen varje dag? Den möjligheten kan vara närmare än du tror. På Toyota Material Handling Manufacturing Sweden står engagemang och kreativitet i fokus.

Som TPS Koordinator på Toyota kommer du att arbeta med:

* Utbilda och stötta medarbetare genom TPS aktiviteter både teoretiskt och praktiskt.
* Utveckla företaget i linje med Toyotas produktionssystem och hjälpa varje avdelning att nå de övergripande målen.
* Följa upp och supportera i TPS aktiviteter kopplade till att avdelningar når sina mål och kan tar nästa steg.
* Skapa förutsättningar för individens och gruppens utveckling och få företaget starkare och medarbetaren att utvecklas i sina roller utifrån ansvar och kompetens.
* Samarbeta med kollegor från övriga Europa och TICO i olika TPS aktiviteter och ta det vidare in i TMHMS organisation.

Som TPS koordinator kommer du få möjlighet att utveckla både dig själv och andra genom att driva TPS aktiviteter i produktion och genomföra utbildningar med både teoretiska och praktiska inslag.
Du ska både kunna projektleda större kaizen aktiviteter som Jishuken och supportera minder aktiviteter för att hjälpa medarbetare att göra kaizen i till exempel standardiserat arbete, 5S, QCC, daglig ledning eller i sitt ledarskap.
Du kommer att tillhöra en liten grupp personer som tillsammans jobbar brett över organisationen med alla typer av TPS relaterade uppgifter, det är därför viktigt att man är flexibel, nytänkande och nyfiken på att utveckla både sig själv och andra varje dag.
Du kommer också ha kontakt med kollegor regionalt och globalt i olika TPS relaterade aktiviteter, både gällande teoretiska utbildningar och praktiska aktiviteter direkt i produktion.
Om du är intresserad av ett arbete där TPS är i fokus samt där du skapar förutsättningar för företaget och individens utveckling, kan denna roll vara något för dig.

Din profil
Till tjänsten som TPS koordinator söker vi dig som har/är;

* Har en stark egen drivkraft för att nå uppsatta mål
* Är kommunikativ och har en god förmåga att förmedla ditt budskap
* Kan engagera och motivera andra
* Gillar ett högt tempo och förändring
* Har erfarenhet av att projektleda TPS aktiviteter
* Har erfarenhet av ledarskap från produktionsmiljö
* Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift

Vi söker dig som är drivande, självgående och är nyfiken att lära dig nya saker varje dag. Du ska ha minst 5 års erfarenhet av en ledande roll inom tillverkning och under den tiden drivit ett antal olika stora eller medelstora TPS aktiviteter.

Vilka är Toyota Material Handling?
Toyota Material Handling är världsledande inom materialhantering och vi gör stora investeringar för att möta framtidens behov. På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från manuella handtruckar till självkörande fordon och innovativa energilösningar.Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden och ta vara på olikheter, vilket stärker vår konkurrenskraft.

För att skapa förutsättningar till en hållbar vardag erbjuder vi våra medarbetare flextid och möjlighet till distansarbete på deltid, beroende på tjänstens krav och förutsättningar. Vi har goda träningsmöjligheter med fri tillgång till gym och gruppträning samt ett generöst friskvårdsbidrag och en hållbar restaurang
Vi erbjuder inspirerande utvecklingsmöjligheter och tydliga karriärsteg som motiverar dig att nå dina mål. Hos oss kan du känna stolthet över dina prestationer och din personliga utveckling.
Vi värdesätter gott samarbete och en stark teamkänsla. Vår arbetsplats är rättvis och säker, där alla medarbetare behandlas med respekt och omsorg.
Hos oss får du en trygg anställning med försäkring, kollektivavtal, ekonomisk ersättning, bonus, föräldralön, löneväxling och andra förmåner.

Din ansökan
Låter det intressant? Ansök i så fall senast 2025-09-05. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta HR, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess.

Kontakta gärna våra medarbetare för mer information;

* Magnus Smith, TPS Manager, 0703355952
* Josephine Tykesson Rahman, Talent Acqusition Partner, 0722091188

Instagram: ToyotaMHsweden
Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB
#MS Visa mindre

Program management support

Joining the IGNITE Program - you will be a part of changing the future of TMHE. The Company Toyota Material Handling (TMH) have started a business harmonization journey (IGNITE) and we are now entering the Implementation phase. Launching our SAP transformation program involves process harmonization, integration development and implementation of SAP S4 Hana. Together with our implementation partners at Deloitte we will harmonize our processes amongst all S... Visa mer
Joining the IGNITE Program - you will be a part of changing the future of TMHE.
The Company
Toyota Material Handling (TMH) have started a business harmonization journey (IGNITE) and we are now entering the Implementation phase. Launching our SAP transformation program involves process harmonization, integration development and implementation of SAP S4 Hana. Together with our implementation partners at Deloitte we will harmonize our processes amongst all Sales Organizations in Europe.
We are offering you the opportunity to be part of a major business transformation which could be career defining in terms of personal learning and development, a unique possibility to contribute to how TMHE business will be performed in years to come and chance to work on a pan European level.
The Role
The PMO Support (Program Management Office Support) is a member of the PMO team. This is a management support organization and work directly with the program leadership to help articulate and achieve the program’s goals and objectives; create and maintain a program’s budget and its relation to program schedule, analyze progress reported against the work schedules and recommend actions to improve progress. Follow up time and activities and deliver support / coordination where and when needed. It is both working on standing tasks as well as acting as on ad hoc topics. It is important to have own drive, be persistent and be a dynamic team player.
As our PMO support you will be steered, managed and coached by program manager Deloitte and TMHE who are in charge of the PMO
TYPICAL TASKS
Responsible for the consolidated time reporting in the program
Support internal communications
Take minutes and facilitate meetings
Follow up program actions and issues
Build presentation and decision material
Help administrate the vast program
Act on ad hoc needs and requests
Support the rest of the organization with questions and training on tools
Manage onboarding and off boarding material
Facilitate onsite and off-site meetings
Organize and facilitate team events



To succeed in this role, you need to be able to handle a lot of tasks simultaneously. These tasks are not all necessarily complicated or difficult, but you will work with many tasks in parallel and you need to be able to structure and prioritize your work with this in consideration. Speed combined with accuracy is a good way to describe the requirements of work.
DESIRED PROFILE:
Junior analyst
MSc Industrial Engineering and Management, Master of Science in Business and Economics or similar
MS Office power user
Fluent in spoken and written English



AS A PERSON YOU ARE
Action oriented and unafraid
Pro-active and able to pick up and work out tasks assigned independently.
Great problem-solving skills and a team player
A proactive mindset and demonstrates well-developed organizational skills
Willing to learn on the job and develop beyond the comfort zone
Has a proven cooperative approach and is communicative.



The role will be full time, based at our Mjölby office, with possibilities for remote work if needed.
Business travels will on average be 3-4 days per week, 1-2 weeks per month. Physical travel can and will be replaced with online alternatives where that is more appropriate.
Your application
If you are interested in this career opportunity, please apply on our webpage no later than January15th
Selection will be don continuously so don wait to send your application. The position can be filled before last application date. Visa mindre

Business Support

Ansök    Aug 25    Väderstad AB    Administrativ utvecklare
Att självständigt tänka nytt och göra verklighet av sina idéer är den viktigaste tradition som familjen Stark fört vidare genom generationer i Väderstad. Nu söker vi en person till rollen Business Support, till vår avdelning Configuration & Pricing. Brinner du för struktur, administration och försäljningsberedning? Kanske har du intresse för Business Intelligence och i framtiden vill arbeta med prissättning?  Då kan rollen som Business Support vara perfekt... Visa mer
Att självständigt tänka nytt och göra verklighet av sina idéer är den viktigaste tradition som familjen Stark fört vidare genom generationer i Väderstad. Nu söker vi en person till rollen Business Support, till vår avdelning Configuration & Pricing. Brinner du för struktur, administration och försäljningsberedning? Kanske har du intresse för Business Intelligence och i framtiden vill arbeta med prissättning?  Då kan rollen som Business Support vara perfekt för dig.

Vill du vara med i skapandet av maskiner gjorda för att förse världens befolkning med livsmedel?
Som Business Support arbetar du med att säkerställa att våra stödsystem är redo att ta emot kundorder. Du har en central roll för kvalitetssäkring av orderprocessen då du ansvarar för att tillse uppdaterade och korrekta artikeldata. Utvecklingstakten hos oss är hög och vi introducerar regelbundet nya maskiner och gör förändringar på befintligt sortiment. För att vara fortsatt framgångsrika behöver vi ha full kontroll på sortimentet. I din roll har du tät kontakt med kollegor inom Sales & Marketing samt att du också har ett nära samarbete med Product & Development, säljbolag samt med vår produktion.  
Dina främsta arbetsuppgifter som Business Support är att:
Försäljningsberedning av nya artiklar
Frisläppa artiklar för försäljning i affärssystemet
Genomföra operativ prissättning
Vara administrativt stöd vid prisrevisioner
Beroende på intresse finns möjlighet till fördjupning inom prissättning och lönsamhet eller inom skapande av reservdelsstrukturer och illustrationer.

Det kan finnas en matchning mellan Väderstad och dig, om…
… Om du har ett intresse för affärsutveckling men trivs med att jobba administrativ. Att arbeta med siffror och supporterande är inte en utmaning för dig. Din kunskapsnivå gällande Excel är hög och du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem – gärna Jeeves. Vidare behöver du ha goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift. 
Vi vill jobba med dig som har lätt för att hantera stora mängder information och som trivs med att arbeta självständigt och systematiskt mot uppsatta deadlines. Som Business Support kommer du få en unik och mycket djup inblick i vårt sortiment. Därmed finns det goda möjligheter för dig att på sikt ta nya karriärsteg inom Väderstad Group och fortsätta utvecklas tillsammans med oss. 

Intresserad? Vi ser framemot din ansökan senast 20/9. Vänligen inkludera CV och personligt brev i din ansökan och notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
För mer frågor fällan rollen, välkommen att kontakta Håkan Jonsson, Configuration & Pricing Manager på 0142-820 60. För frågor gällande rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Sofia Bäckhed på 0142-810 79. Visa mindre