Lediga jobb Experis AB i Mjölby

Se alla lediga jobb från Experis AB i Mjölby. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mjölby som finns inom det yrket.

Controllerchef till Runsven

Ansök    Apr 17    Experis AB    Ekonomiledare
ÖoB är en ledande lågpriskedja i Sverige med en lång och framgångsrik historia. Sedan den 1 maj 2024 är vi en del av Europris, Norges största lågprisjätte och ett börsnoterat bolag. Tillsammans driver vi mer än 370 varuhus i Sverige och Norge och har en årlig omsättning på 14 miljarder kronor. Genom vårt samgående med Europris stärker vi vår position på den nordiska marknaden och öppnar upp för nya tillväxtmöjligheter. Att vara en del av ÖoB och Europris ... Visa mer
ÖoB är en ledande lågpriskedja i Sverige med en lång och framgångsrik historia. Sedan den 1 maj 2024 är vi en del av Europris, Norges största lågprisjätte och ett börsnoterat bolag. Tillsammans driver vi mer än 370 varuhus i Sverige och Norge och har en årlig omsättning på 14 miljarder kronor. Genom vårt samgående med Europris stärker vi vår position på den nordiska marknaden och öppnar upp för nya tillväxtmöjligheter.

Att vara en del av ÖoB och Europris innebär att du får arbeta i en stabil och växande koncern med en långsiktig vision. Här står resultat, kundnytta och kontinuerlig förbättring i fokus, och vi strävar efter att din insats ska göra verklig skillnad. Hos oss får du möjlighet att utvecklas, växa och vara med i det framtida nordiska samarbetet.



Runsvengruppen förstärker nu sin ekonomiavdelning för att stötta företagets tillväxt och strategiska utveckling. Med en ny ägare i ryggen satsar vi på att optimera ekonomisk styrning och uppföljning. Vi söker därför en erfaren Controllerchef som kan leda och utveckla controllingfunktionen i en dynamisk och framåtblickande organisation.

Som Controllerchef har du en nyckelroll i att säkerställa affärsinriktad analys och ekonomisk styrning. Du leder ett team av controllers och driver utvecklingen av effektiva processer för finansiell uppföljning och rapportering.

Tjänsten utgår från vårt kontor i Skänninge.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Övergripande ansvar för controllingfunktionen, inklusive resultatuppföljning, budget, prognoser och rapportering.
* Leda och utveckla teamet av controllers för att säkerställa hög kvalitet och affärsnytta.
* Stötta ledning och verksamhet med strategiska analyser och beslutsunderlag.
* Driva och utveckla finansiella processer för ökad effektivitet och lönsamhet.
* Initiera och delta i förbättringsprojekt för att vidareutveckla ekonomifunktionen.





KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som är en erfaren och strategisk Controllerchef med en bakgrund som civilekonom eller motsvarande utbildning. Du har gedigen erfarenhet av controlling, finansiell styrning och ledarskap, gärna i en ledande befattning eller från en av de stora revisionsbyråerna (Big 4). Erfarenhet av BI-system, särskilt Power BI, är meriterande, och har du dessutom erfarenhet från retail är det en stor fördel.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en trygg ledare med förmåga att coacha och utveckla team. Du tar initiativ, ser helheten och drivs av att skapa lönsamma och effektiva processer. Du har en stark analytisk förmåga, är strategisk och kan omsätta data till konkreta insikter och affärsbeslut. Vidare har du en bevisad förmåga att leda förändringsarbete och driva utveckling som stärker verksamhetens långsiktiga tillväxt.



KONTAKT

I den här rekryteringen samarbetar Runsvengruppen med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Erik Svahn på 0722-004086 eller [email protected].



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Mjölby kommun rekryterar Verksamhetsutvecklare digitalisering

Ansök    Mar 27    Experis AB    IT-strateg
Vi är Mjölby kommun. Tillsammans levererar vi service och tjänster, är samhällsbyggare och myndighetsutövare. Vårt arbete är till nytta för samhället och med medborgarens bästa i fokus - genom hela livet. Samhällsbyggnadsförvaltningen har totalt cirka 340 medarbetare som dagligen utför ett samhällsviktigt arbete. Förvaltningen består av avdelningarna fastighet, gata-park, måltid och lokalvård, räddningstjänst, stadsbyggnadskontor, VA- avfall samt administr... Visa mer
Vi är Mjölby kommun. Tillsammans levererar vi service och tjänster, är samhällsbyggare och myndighetsutövare. Vårt arbete är till nytta för samhället och med medborgarens bästa i fokus - genom hela livet. Samhällsbyggnadsförvaltningen har totalt cirka 340 medarbetare som dagligen utför ett samhällsviktigt arbete. Förvaltningen består av avdelningarna fastighet, gata-park, måltid och lokalvård, räddningstjänst, stadsbyggnadskontor, VA- avfall samt administration. Du tillhör den administrativa avdelningen som i dagsläget består av sju medarbetare.

Är du den verksamhetsutvecklare vi söker, som brinner för att leda och forma framtidens digitala lösningar? Vill du spela en nyckelroll i kommunens digitaliseringsresa och vara med och skapa hållbara och effektiva system för morgondagen? Hos oss kan du se fram emot en spännande utmaning i en expansiv kommun.

Arbetsuppgifter

Som verksamhetsutvecklare på Samhällsbyggnadsförvaltningen kommer du att vara en central operativ resurs för objektsförvaltare av digitala system inom hela förvaltningen. I denna roll har du en samordnande funktion och tillsammans med objektsförvaltarna arbetar du för att utveckla och implementera förvaltningsplaner, samt följa upp och rapportera framsteg till ledningsgruppen.

Du har ett ansvar för att tillsammans med andra funktioner säkerställa utveckling och integration av säkra och robusta verksamhetssystem. Du tar initiativ till omvärldsbevakning och följer upp aktuella trender och insikter som du sedan sprider inom förvaltningen. Du ansvarar för att koordinera, utbilda och implementera framtagna modeller och arbetssätt för objektsförvaltning.

I rollen arbetar du på uppdrag av ledningsgruppen med att bygga och utveckla digitalt stöd utifrån ett verksamhetsnära perspektiv och de specifika behoven inom förvaltningen. Dina uppdrag är projektbaserade och omfattar bland annat behovsanalys, förstudie och genomförande av projekt tillsammans med berörd verksamhet.

Du kommer att samarbeta nära med förvaltningens andra verksamhetsutvecklare för att gemensamt prioritera och driva det strategiska förbättringsarbetet för digitala system. Vidare samverkar du med andra förvaltningar inom kommunen och externa aktörer i frågor som rör kommunens dataanalysverktyg, som till exempel Power BI. Inledningsvis i uppdraget som verksamhetsutvecklare ingår du i projektledning kopplat till införande av nytt IT-system inom förvaltningen där du kommer att få ett stort ansvar som projektledare och objektsförvaltare.

Vem är du?

För att vara aktuell för rollen krävs en akademisk utbildning inom IT, systemvetenskap, ekonomi eller annan utbildning/ erfarenhet vi bedömer relevant för rollen. Du har sedan tidigare dokumenterad erfarenhet inom området i likande roll. Det är av stor vikt att du tidigare lett utvecklingsarbete kopplat till digitalisering samt du har erfarenhet av att driva och leda förändringsprojekt som involverar IT-system. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du erfarenhet av objektförvaltning av IT system enligt PM3 eller liknande modell.

Som person har du en naturlig förmåga att samarbeta effektivt med olika individer och grupper, oavsett deras bakgrund eller funktion. Du är prestigelös och värdesätter och uppmärksammar andras bidrag på ett genuint sätt. Med din starka kommunikativa förmåga uttrycker du dig tydligt och anpassar din kommunikation efter målgruppens behov och förutsättningar, vilket skapar förtroende och trovärdighet. Du har också en stark förmåga att bygga och upprätthålla långsiktiga och goda relationer, både inom organisationen och med externa parter. Du är en strukturerad och ansvarstagande person, du identifierar förbättringsmöjligheter och tar initiativ till förändring för att driva organisationen framåt.

Vad erbjuder vi dig?

Vi är en trygg och hållbar arbetsgivare. Stor nog att erbjuda medarbetare goda arbetsvillkor och spännande utvecklingsmöjligheter. Liten nog för nära samarbeten, delaktighet och inflytande.

Med fokus på vårt uppdrag, att göra nytta för samhället, möjliggör vi utrymme för eget ansvar och kreativitet. Tillsammans driver vi kommunen och den hållbara samhällsutvecklingen framåt.

Kontakt:

Skicka din ansökan via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på telefon 011-191898 eller via mail [email protected]. Pga av GDPR vill vi att du söker via annonsen. Ta ett nytt steg i din karriär, varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Nu rekryterar vi en HR-chef till Mjölby kommun

Ansök    Jan 7    Experis AB    HR-chef
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 600 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss? HR- och löneavdelningen... Visa mer
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 600 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss?

HR- och löneavdelningen är en del av kommunstyrelsens förvaltning och stöttar organisationen i alla typer av HR-frågor. Avdelningen handlägger också Mjölby och Vadstena kommuns löner. HR- och löneavdelningen består av 18 medarbetare varav en lönechef. HR-chefen är närmaste chef för lönechef, sex HR-specialister, varav en är samordnare, samt tre HR-konsulter som är placerade på de tre största förvaltningarna.

Är du en kompetenstrygg HR-chef som vill ta nästa steg i utvecklingen av våra HR-processer?

Arbetsuppgifter

HR-chefen på Mjölby kommun går inom kort i pension och därför söker vi nu en efterträdare. Rollen innebär ansvar för HR- och löneavdelningen, budget samt övergripande ansvar för kommunens HR-processer. Du leder, motiverar och utvecklar din medarbetargrupp.

Som HR-chef har du huvudansvaret för samtliga processer och frågor kopplade till HR-området i kommunens verksamhet, till exempel arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor, avtal, facklig samverkan, löneöversyn, kompetensförsörjning, ledarutveckling samt rehabilitering. Att bidra till kommunens organisations- och verksamhetsutveckling ingår också i dina arbetsuppgifter och det ligger i HR-chefens uppdrag att definiera behov och utvecklingsområden för att kunna erbjuda dina medarbetare de bästa förutsättningarna för att nå gemensamma mål. En viktig del av rollen är arbetsrättsliga frågor med fokus på arbetsrätt, avtals- och löneprocesser.

HR-chefen arbetar nära kommunledning och politiker och är föredragande i kommunens personalutskott. En god samverkan och dialog med fackliga organisationer är en viktig del i arbetet. Vi arbetar aktivt för att Mjölby kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare för våra medarbetare och i linje med det arbetet ingår det i rollen att också verka i olika nätverk, där du blir ansiktet utåt för Mjölby kommun.

Du sitter i rollen som HR-chef med i kommunens övergripande ledningsgrupp samt i kommunstyrelsens förvaltnings ledningsgrupp. Du rapporterar till kommundirektör.

Placeringsort: Mjölby kommun

Vem är du?

För att lyckas i rollen som HR-chef på Mjölby kommun ser vi att du har en högskoleutbildning inom HR/Personal, beteendevetenskap eller motsvarande samt flerårig arbetslivserfarenhet i strategiska chefsroller inom personalområdet.

Du har bred kompetens inom HR-området samt kunskaper och arbetslivserfarenhet inom förändrings- och utvecklingsarbete kopplat till HR. Erfarenhet av arbetsrätt, förhandling, samverkan och lönebildning är en viktig del i rollen och i dessa frågor ser vi att du med trygghet kan navigera och leda ditt team framåt. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift och stor erfarenhet av att arbeta med olika IT- och affärssystem kopplat till HR. Vi ser också att du har erfarenhet av arbete inom en politisk styrd organisation.

Din kompetenstrygghet, ditt lugn och ditt realistiska synsätt ger väl övervägda beslut som du kan motivera och kommunicera till organisationen på ett tydligt sätt. I ditt arbete värdesätter du gott samarbete och goda hållbara arbetsrelationer och driver naturligt mot resultat. Du motiveras av att arbeta med ett långsiktigt perspektiv och ett strategiskt utgångsläge. I din medarbetargrupp skapar du som chef tillit, engagemang och delaktighet.

Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag i en utvecklingsinriktad och kompetent HR-organisation, där vi gemensamt möter framtidens utmaningar och behov.

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Mjölby Kommun med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Mjölby kommun rekryterar Fastighetsutvecklare

Vill du inleda nya året med möjligheten att som vår nya Fastighetsutvecklare vara med och arbeta strategiskt med planering och utveckling av våra fastigheter i en kommun med stark tillväxt? Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 600 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2... Visa mer
Vill du inleda nya året med möjligheten att som vår nya Fastighetsutvecklare vara med och arbeta strategiskt med planering och utveckling av våra fastigheter i en kommun med stark tillväxt?

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 600 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss?

Om oss

Fastighetsavdelningen är en del av samhällsbyggnadsförvaltningen och ansvarar för kommunens fastighetsförvaltning, driftsenhet och lokalplanering. Vi har ett fastighetsbestånd som består av cirka 200 000 kvadratmeter lokaler. Då kommunen växer står vi inför flera intressanta utvecklings- och byggprojekt med en genomsnittlig budget på 300 miljoner kronor per år de nästkommande tre åren. Avdelningen består av 24 medarbetare och två enhetschefer. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Fastighetsutvecklare har du det övergripande, strategiska ansvaret för kommunens lokalförsörjningsfrågor. Du kommer att arbeta strategiskt med kommunens lokaleffektivisering och lokalförsörjning där du har ett samordningsansvar för planering av lokalbehoven för kommunens olika förvaltningar. Du arbetar utifrån ett koncernperspektiv med kommunstyrelsen som fastighetsägare. I ditt uppdrag kommer du arbeta nära kommunens förvaltningar som representant i lokalförsörjningsfrågor och du har ett övergripande ansvar för behovsinventering, utveckling och avveckling av lokaler på såväl kort som lång sikt.

Ett nytt fokusområde i rollen är uppgifter kopplat till kommunens arbete med fastighetsutveckling och då med tyngdpunkt att säkerställa framtida lokalförsörjning på ett effektivt sätt. Du arbetar nära plan- och exploateringsenheten i frågor som rör kommunens lokal- och fastighetsutveckling som bland annat sker i samarbetet inom ramen för kommunens samhällsbyggnadsprocess där olika stadsutvecklingsprojekt hanteras.

Rollen som Fastighetsutvecklare innebär vidare funktionsansvar för kommunens lokalförsörjningsprocess samt lokalförsörjningsplan och du är tillsammans med fastighetschef föredragande för strategisk lokalgrupp. Arbetet innebär många kontakter både internt och externt då du är kontaktperson både mot kommunens egna förvaltningar och mot privata fastighetsägare.

Du rapporterar till Fastighetschef

Placeringsort Mjölby

Vem är du?

För denna roll ser vi att du har en universitetsutbildning inom fastighet eller annan utbildning vi bedömer relevant. Du kan alternativt ha skaffat dig motsvarande erfarenhet på annat vis. Du har flera års erfarenhet av likande roll och dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift då arbetet bland annat innebär att författa skriftliga underlag till nämnder. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser gärna att du arbetat inom en politiskt styrd organisation men det är inte ett krav för rollen. Kunskaper om hyresjuridik och LOU är också meriterande och något vi värdesätter. Du har tidigare arbetat med utveckling och förändringsarbete kopplat till innehållet ovan.

I rollen är rätt egenskaper av största vikt och vi söker dig som är kommunikativ, drivande samt att du har en god analytiskt ådra vilket bidar till att du ser lösningar. Vi värdesätter hög social kompetens och god förmåga att samarbeta då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt. Du ska kunna se och möta behov på ett affärsmässigt sätt och du trivs med att arbeta med utveckling, du vågar ta initiativ och du arbetar strukturerat mot tydliga resultat och mål.

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Mjölby kommun med Jefferson Wells. Har du frågor kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Mjölby kommun rekryterar Fastighetschef

Är du en samhällsbyggare som vill utveckla en hållbar fastighetsförvaltning i en kommun med stark tillväxt? Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, li... Visa mer
Är du en samhällsbyggare som vill utveckla en hållbar fastighetsförvaltning i en kommun med stark tillväxt?

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss?

Om oss

Fastighetsavdelningen är en del av samhällsbyggnadsförvaltningen och ansvarar för kommunens fastighetsförvaltning och drift- och projektenhet samt lokalförsörjning. Vi har ett fastighetsbestånd som består av cirka 200 000 kvadratmeter lokaler. Avdelningen består av 24 medarbetare varav två enhetschefer, tre projektledare och en lokalstrateg. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!

Arbetsbeskrivning

I rollen som fastighetschef har du det övergripande ansvaret för fastigheter, ekonomi, personal och verksamhet. I det dagliga arbetet leder du avdelningens verksamhet framåt. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och rapporterar till förvaltningschefen.

Som fastighetschef har du helhetsansvaret och driver utvecklingen av kommunens befintliga samhällsfastigheter i form av exempelvis förskolor, skolor, äldreboenden och idrottsanläggningar. Du driver och utvecklar övergripande frågor kopplat till långsiktig lokalförsörjning, underhåll, entreprenadkontroll, besiktning, byggledning, nyproduktion av byggnader och utveckling av de kommunala förvaltningarnas lokalbehov. Du leder arbetet med planering och budgetering av förvaltningens servicefunktioner och underhåll av kommunens fastigheter. I rollen har du även helhetsansvaret för kommunens juridiska fastighet.

Inom ansvarsområdet ligger också utvecklingen av arbetssätt och processer vilket ställer ständigt nya krav på fastigheterna och deras funktion för en hållbar och verksamhetsnära fastighetsutveckling. Du arbetar kontinuerligt med upphandlingar, energieffektivisering och trygghetsfrågor mot tidigare uppsatta mål.

Då kommunen växer står vi inför flera intressanta utvecklings- och byggprojekt med en genomsnittlig budget på 300 miljoner kronor per år de närmaste åren, där du kommer att ha en nyckelroll.

Placeringsort: Mjölby

Vem är du?

För denna roll ser vi att du har en akademisk utbildning inom fastighet eller annan utbildning vi bedömer relevant. Du kan alternativt ha skaffat dig motsvarande erfarenhet på annat vis. Du har erfarenhet av fastighetsbranschen alternativt bygg- och anläggningssektorn samt flerårig erfarenhet från chefskap med budgetansvar. Du har tidigare arbetat med utveckling och förändringsarbete och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation sedan tidigare. För denna tjänst krävs körkort.

I rollen är rätt ledaregenskaper av största vikt och vi söker dig som är en tydlig ledare med förmåga att se helheten, som ser vad som behövs för att styra och leda dina närmaste medarbetare så ni tillsammans kan nå era mål och ta er an fastighetsavdelningens uppdrag på bästa sätt. Du är bra på att skapa goda förutsättningar så dina medarbetar kan växa av utmaningarna i arbetet. Du är en ledare som kan ta initiativ och som blir en trygghet för ditt team.

Vi ser att du är kommunikativ, drivande samt du har en god analytiskt ådra vilket bidar till att du ser lösningar. Vi värdesätter hög social kompetens och god kommunikativ förmåga då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt. Du ska kunna se och möta behov på ett affärsmässigt sätt och du trivs med att arbeta strukturerat mot tydliga resultat och mål.

Vi erbjuder dig möjligheten att tillsammans med vårt dedikerade team forma Mjölby kommuns framtid och skapa hållbara lösningar för våra samhällsfastigheter.

Blir du aktuell för tjänsten kommer Mjölby kommun utföra en bakgrundskontroll.

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Mjölby kommun med Jefferson Wells Har du frågor kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected]. Urval sker i slutet av augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Mjölby kommun rekryterar Projektledare Fastighet

Vi finns till för alla som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnen på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Service- och teknikförvaltningen har totalt cirka 250 medarbetare som dagligen utför ett ... Visa mer
Vi finns till för alla som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnen på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv.

Service- och teknikförvaltningen har totalt cirka 250 medarbetare som dagligen utför ett samhällsviktigt arbete. Förvaltningen består av avdelningarna fastighet, gata-park, måltid och lokalvård, VA- avfall samt administration. Förvaltningen har även en projektenhet som du tillhör. Du är en av sex projektledare och du kan se fram emot en spännande utmaning i en expansiv kommun.

Vill du vara med och bygga framtidens samhälle samt bidra till den starka tillväxt som Mjölby befinner sig i och står inför?

Arbetsuppgifter:

Som projektledare arbetar du med våra byggprojekt på uppdrag av fastighetsavdelningen. Det innebär att du är ansvarig för att leda projektprocessen, från framtagandet av en förstudie till slutbesiktning och överlämnandet till förvaltningens fastighetsavdelning. Projektenhetens verksamhet baseras på Mjölby kommuns projektmodell.

I din roll ingår det att ha ansvar för projektstyrning, projekteringsledning, förfrågningsunderlag, bygglovshantering, upphandling, genomförande, byggledning, kvalitet och miljö, uppföljning, projektavslut och överlämnande. Du ansvarar för projektens avtal, projektbudget och prognosarbete, tidplaner och resultat. Samverkan med berörda myndigheter är också en viktig del i rollen som projektledare.

Vem är du?

Vi söker dig som har byggteknisk högskoleutbildning så som exempelvis ingenjörsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har goda kunskaper inom AMA, AB04/ABT06/ABK09, BBR, PBL samt LOU/LUF och flerårig arbetslivserfarenhet som projektledare. Du har god datavana i Officepaketet samt B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser att erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation är meriterande.

För att lyckas i rollen krävs det att du har en god kommunikativ förmåga samt bygger och upprätthåller goda relationer. Du är strukturerad samt organiserar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van att sammanställa och analysera material samt rapportera i skriftligt format. Du förutser problem och skapar alternativa planer om det inte blev som det var tänkt eller om förutsättningarna förändras. I utmanande situationer agerar du konsekvent med bevarat lugn och ett positivt förhållningsätt. Du har förmågan att samarbeta med arbetskamrater och de olika aktörer som ingår i projekten, där du sätter klara mål och driver arbetet framåt. Du är trygg i ditt ledarskap där beslutsfattande och framdrift av projekten är en central aspekt. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett utmanande uppdrag i en kommun som bygger för framtiden. Här finns en arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dig själv i din profession. Som ny medarbetare är du en del av både vårt gemensamma och individuella introduktionsprogram. Mjölby kommun har interna utvecklingsprogram såsom Medarbetarakademi samt utbildningsprogrammet Framtida chef.

Mjölby kommun:

Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

Kontakt:

I den här rekryteringen samarbetar Mjölby kommun med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected]. Du kan även kontakta Johan Cöster, Samhällsbyggnadschef
010-234 50 08, [email protected].

Facklig företrädare: Jessica Johansson, Sveriges Ingenjörer 010 - 234 57 48, [email protected]

Övrigt:

Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Account Manager till Genano AB

Ansök    Jan 9    Experis AB    Account manager
Nu söker vi på Genano en Account Manager / Säljare B2B till vårt erfarna svenska team. Vi erbjuder våra kunder Luftrenarlösningar för inomhusbruk i världsklass och vår nya Account Manager kommer bana väg för företagets tillväxt. Är du en engagerad och driven person som vill utvecklas i en säljroll så är detta tjänsten för dig! OM TJÄNSTEN Genano har under 20 år utvecklat en patenterad luftreningsteknik som renar inomhusluften från ohälsosamma partiklar, ... Visa mer
Nu söker vi på Genano en Account Manager / Säljare B2B till vårt erfarna svenska team. Vi erbjuder våra kunder Luftrenarlösningar för inomhusbruk i världsklass och vår nya Account Manager kommer bana väg för företagets tillväxt. Är du en engagerad och driven person som vill utvecklas i en säljroll så är detta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN

Genano har under 20 år utvecklat en patenterad luftreningsteknik som renar inomhusluften från ohälsosamma partiklar, virus och bakterier. Med vår helhetslösning hjälper vi olika arbetsgivare och företag att uppfylla kraven på "Tryggt på jobbet" samt hantera problem orsakade av fukt, mögel och vattenskador; s.k. Sjuka hus Symptom.

Eftersom du kommer få en gedigen introduktionsutbildning så behöver du inga förkunskaper inom området. Efter utbildningen kommer du kunna titulera dig "Inomhusmiljöspecialist" och är då redo att föreslå och leverera helhetslösningar som ryms inom vårt varumärke, Genano Ren Luft som Tjänst®. I denna tjänst ingår bl.a. provtagningar, luftanalyser, symptomundersökningar och åtgärdsplaner för hur våra olika luftrenare kan hjälpa kunden. Det är en bred och viktig roll där du kan erbjuda våra kunder lösningar för att avhjälpa problem med inomhusluft eller när dom behöver säkerställa en säker arbetsmiljö.

Vi ger dig alla verktyg för att lyckas och du får också ett engagerat stöd från det övriga säljteamet. Med ett starkt IT-stöd, gedigen utbildning, tjänstebil och regelbunden coaching kommer du snabbt in i den kombinerade rollen som Säljare B2B och Inomhusmiljöspecialist.

Förutom att vårda och serva redan befintliga kunder så förväntas du söka upp och ta direktkontakt med nya potentiella kunder. Ditt försäljningsområde kommer att vara Skåne, Blekinge, Småland och Östergötland. Du arbetar hemifrån och vi är öppna för din bostadsort. Eftersom du förväntas vara mycket ute hos kund så har du också tillgång till en tjänstebil enligt policy.

Du får en arbetsplats som erbjuder ett flexibelt arbetssätt och möjligheten att arbeta självständigt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.



DITT UPPDRAG:

* Hitta nya affärsmöjligheter genom uppsökande aktiviteter för strategisk utveckling av befintliga och nya B2B-konton i sydöstra Sverige.
* Planera och genomföra uppdrag, utveckla och driva hela försäljningsprocessen.
* Ansvara för säljrelaterad budgetplanering, prognostisering och kontinuerlig försäljningsanalys för att identifiera möjligheter och driva beslut.
* Verka för ett nära samarbete med övriga i teamet när det gäller t ex frågor kring logistik, tidsramar, "best practice" och referensvärden.
* Anpassa och utveckla nya arbetssätt på ett entusiastiskt och optimistiskt förhållningssätt med framåtsträvan för bästa resultat.

VEM ÄR DU:

Din roll är bred och viktig och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska ha ett starkt driv, vara utåtriktad, proaktiv och resultatorienterad. För att lyckas i denna roll krävs att du är strukturerad och ansvarsfull och kan planera din arbetsdag självständigt.

* Kanske är du i början av din karriär och vill växa i din roll som säljare med oss? Då söker vi dig med rätt driv, engagemang och viljan att bli en skicklig säljare.
* Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning B2B och/eller kundsupport.
* Du ser en spännande utmaning i att utveckla nya affärer och skapa tillväxtmöjligheter inom B2B-marknaden. Detta genom att skapa kontakt med kunder för att presentera vår teknik, filosofi och produkter på ett inspirerande sätt. Du är trygg med att presentera för en grupp.
* Du är handlingskraftig, trygg och lyhörd som bidrar till att du snabbt kan anpassa dig efter olika kundbehov.
* Du är självgående, med förmåga att arbeta effektivt utan tillsyn samt att du har en vilja att samarbeta och bidra till teamet.
* Goda Officekunskaper.
* Mycket god kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt på svenska och engelska.
* Körkort

Vi är en prestigelös arbetsplats med hög energi och mycket passion för det vi gör, och dina teammedlemmar är bland de allra bästa inom sina respektive discipliner och är alla redo att stödja dig till att nå och utveckla din potential.

OM GENANO

Genano, ett finskt globalt verksamt teknikföretag, grundat 1999, har ett viktigt uppdrag. Ren luft förbättrar arbetseffektiviteten, produktivitet, hälsa och främjar till och med människors lycka.

Med kontor i mer än 50 länder är vi ett internationellt team som fortfarande är hungriga på att förnya sig och göra något positivt för vår miljö. Genom våra testade och patenterade luftreningslösningar, säger vi med stolthet: Clean air adds life.

Genano AB är certifierade enligt ISO 9001 samt ISO 14001

ANSÖKAN

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niclas Fagerlund via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 072-185 01 06

Vi tar ej emot ansökningar via e-post!

Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Mjölby kommun rekryterar Projektledare infrastruktur

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss? Är du en driven, kommunikativ och strukturerad projektledare... Visa mer
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss?

Är du en driven, kommunikativ och strukturerad projektledare som vill vara med och skapa framtidens samhälle?

Samhällsbyggnadsförvaltningen genomför varje dag samhällsviktigt arbete som att planera, bygga och förvalta gator, parker, fastigheter. Levererar vatten, rena avlopp och avfallshantering. Producerar och levererar måltider och utför lokalvård, även byggnadskontor och räddningstjänst ingår. Förvaltningen har även en projektenhet och en administrativ avdelning. Totalt består förvaltningen av cirka 300 medarbetare.

Du kommer att tillhöra Gatu/parkavdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Tillsammans utför avdelningens cirka 60 medarbetare drift och underhåll av gator, gång- och cykelvägar, parker, grönområden och andra allmänna platser. Vi utför både mindre och större anläggnings och VA-arbeten i egen regi och har även en verkstad- och förrådsenhet. Du är direkt underställd Gatu/parkchefen och ingår i stadshusgruppen som består av en stadsträdgårdsmästare, landskapsingenjörer, gatuingenjör och trafikplanerare. Projektenheten är under uppbyggnad och kommer att bestå av ett antal projektledare som tillsammans driver avdelningens många projekt framåt.

I rollen som projektledare infrastruktur i Mjölby väntar en spännande utmaning i en expansiv kommun. Detta visar sig i att inom den närmaste perioden planerar Mjölby kommun för nya bostäder, skolor och centrumutveckling. Till detta kommer investeringsprojekt inom kommunal infrastruktur.

Arbetsuppgifter

Som projektledare arbetar du med våra infrastrukturprojekt på uppdrag av avdelningarna mark- och exploatering, gata-park samt VA. Det innebär att du är ansvarig för att leda projektprocessen, från framtagandet av en förstudie till slutbesiktning och överlämnandet till driftorganisation. Du kommer inom ramen för ditt uppdrag driva investeringsprojekt bland annat inom VA.

Rollen som projektledare innebär även att du är med från framtagandet av detaljplan tills att projektet är färdigställt och övergår i förvaltning. Ditt ansvar är att leda projektprocessen från projekterings- och genomförandefasen fram till slutbesiktning.

I din roll ingår det att ha ansvar för projektstyrning, projekteringsledning, förfrågningsunderlag, tillståndshantering, upphandling, genomförande, byggledning, kvalitet och miljö, uppföljning, projektavslut och överlämnande. Du ansvarar för projektens avtal, projektbudget och prognosarbete, tidplaner och resultat. Samverkan med berörda myndigheter är också en viktig del i rollen som projektledare.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har byggteknisk högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Din utbildning får gärna vara inriktad gentemot väg- och vattenbyggnad eller trafik.

Du har goda kunskaper inom AMA, AB04/ABT06/ABK09, PBL samt LOU/LUF och flerårig arbetslivserfarenhet som projektledare. Erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation är meriterande. Du har god datavana i Officepaketet och B- körkort är ett krav för tjänsten.

För att lyckas i rollen krävs det att du har en god kommunikativ förmåga samt bygger och upprätthåller goda relationer. Du är strukturerad samt organiserar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van att sammanställa och analysera material samt rapportera i skriftligt format. Du förutser problem och skapar alternativa planer om det inte blev som det var tänkt eller om förutsättningarna förändras. I utmanande situationer agerar du konsekvent med bevarat lugn och ett positivt förhållningsätt. Du har förmågan att samarbeta med arbetskamrater och de olika aktörer som ingår i projekten, där du sätter klara mål och driver arbetet framåt. Du är trygg i ditt ledarskap där beslutsfattande och framdrift av projekten är en central aspekt. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett utmanande uppdrag i en kommun som bygger för framtiden. Här finns en arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dig själv i din profession. Som ny medarbetare är du en del av både vårt gemensamma och individuella introduktionsprogram. Mjölby kommun har interna utvecklingsprogram såsom Medarbetarakademin samt utbildningsprogrammet Framtida chef.

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Mjölby kommun med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected]. Det går även att kontakt Louise Sandstedt Avdelningschef Gata/Park 010-234 59 90. Fackliga kontakter: Jessica Johansson
Sveriges Ingenjörer 010 - 234 57 48

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår kommun är expansiv med cirka 28 400 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv. Visa mindre

Mjölby kommun rekryterar Projektledare Infrastruktur

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du vara med och bygga framtidens samhälle samt bidra till den starka tillväxt som ... Visa mer
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv.

Vill du vara med och bygga framtidens samhälle samt bidra till den starka tillväxt som vi i Mjölby befinner sig i och står inför?

Service- och teknikförvaltningen har totalt cirka 250 medarbetare som dagligen utför ett samhällsviktigt arbete. Förvaltningen består av avdelningarna fastighet, gata-park, måltid och lokalvård, VA- avfall samt administration. Förvaltningen har även en projektenhet som du tillhör. Du är en av sex projektledare och du kan se fram emot en spännande utmaning i en expansiv kommun

Arbestuppgifter

Som projektledare arbetar du med våra infrastrukturprojekt på uppdrag av avdelningarna mark- och exploatering, gata-park samt VA. Det innebär att du är ansvarig för att leda projektprocessen, från framtagandet av en förstudie till slutbesiktning och överlämnandet till driftorganisation. Rollen som projektledare innebär även att du är med från framtagandet av detaljplan tills att projektet är färdigställt och övergår i förvaltning. Ditt ansvar är att leda projektprocessen från projekterings- och genomförandefasen fram till slutbesiktning.

I din roll ingår det att ha ansvar för projektstyrning, projekteringsledning, förfrågningsunderlag, tillståndshantering, upphandling, genomförande, byggledning, kvalitet och miljö, uppföljning, projektavslut och överlämnande. Du ansvarar för projektens avtal, projektbudget och prognosarbete, tidplaner och resultat. Samverkan med berörda myndigheter är också en viktig del i rollen som projektledare.

Vem är du

Vi söker dig som har byggteknisk högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Din utbildning får gärna vara inriktad gentemot väg- och vattenbyggnad eller trafik.

Du har goda kunskaper inom AMA, AB04/ABT06/ABK09, BBR, PBL samt LOU/LUF och flerårig arbetslivserfarenhet som projektledare. Erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation är meriterande. Du har god datavana i Officepaketet och B- körkort är ett krav för tjänsten.

För att lyckas i rollen krävs det att du har en god kommunikativ förmåga samt bygger och upprätthåller goda relationer. Du är strukturerad samt organiserar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van att sammanställa och analysera material samt rapportera i skriftligt format. Du förutser problem och skapar alternativa planer om det inte blev som det var tänkt eller om förutsättningarna förändras. I utmanande situationer agerar du konsekvent med bevarat lugn och ett positivt förhållningsätt. Du har förmågan att samarbeta med arbetskamrater och de olika aktörer som ingår i projekten, där du sätter klara mål och driver arbetet framåt. Du är trygg i ditt ledarskap där beslutsfattande och framdrift av projekten är en central aspekt. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett utmanande uppdrag i en kommun som bygger för framtiden. Här finns en arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dig själv i din profession. Som ny medarbetare är du en del av både vårt gemensamma och individuella introduktionsprogram. Mjölby kommun har interna ledarutvecklingsprogram såsom Medarbetarakademi samt utbildningsprogrammet Framtida chef.

Kontakt:

I den här rekryteringen samarbetar Mjölby kommun med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected]. Du kan även kontakta Johan Cöster Samhällsbyggnadschef
010-234 50 08, [email protected].

Facklig företrädare: Jessica Johansson Sveriges Ingenjörer 010 - 234 57 48, [email protected]

Övrigt

Vår kommun är expansiv med drygt 28 000 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv. Visa mindre

Mjölby kommun rekryterar Projektledare Infrastruktur

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du vara med och bygga framtidens samhälle samt bidra till den starka tillväxt som v... Visa mer
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv.

Vill du vara med och bygga framtidens samhälle samt bidra till den starka tillväxt som vi i Mjölby befinner sig i och står inför?

Arbetsuppgifter:

Som projektledare arbetar du med våra infrastrukturprojekt på uppdrag av avdelningarna mark- och exploatering, gata-park samt VA. Det innebär att du är ansvarig för att leda projektprocessen, från framtagandet av en förstudie till slutbesiktning och överlämnandet till driftorganisation. Du kommer inom ramen för ditt uppdrag driva investeringsprojekt bla inom VA.

Rollen som projektledare innebär även att du är med från framtagandet av detaljplan tills att projektet är färdigställt och övergår i förvaltning. Ditt ansvar är att leda projektprocessen från projekterings- och genomförandefasen fram till slutbesiktning.

I din roll ingår det att ha ansvar för projektstyrning, projekteringsledning, förfrågningsunderlag, tillståndshantering, upphandling, genomförande, byggledning, kvalitet och miljö, uppföljning, projektavslut och överlämnande. Du ansvarar för projektens avtal, projektbudget och prognosarbete, tidplaner och resultat. Samverkan med berörda myndigheter är också en viktig del i rollen som projektledare.

Vem är du:

Vi söker dig som har byggteknisk högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Din utbildning får gärna vara inriktad gentemot väg- och vattenbyggnad eller trafik.

Du har goda kunskaper inom AMA, AB04/ABT06/ABK09, PBL samt LOU/LUF och flerårig arbetslivserfarenhet som projektledare. Erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation är meriterande. Du har god datavana i Officepaketet och B- körkort är ett krav för tjänsten.

För att lyckas i rollen krävs det att du har en god kommunikativ förmåga samt bygger och upprätthåller goda relationer. Du är strukturerad samt organiserar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van att sammanställa och analysera material samt rapportera i skriftligt format. Du förutser problem och skapar alternativa planer om det inte blev som det var tänkt eller om förutsättningarna förändras. I utmanande situationer agerar du konsekvent med bevarat lugn och ett positivt förhållningsätt. Du har förmågan att samarbeta med arbetskamrater och de olika aktörer som ingår i projekten, där du sätter klara mål och driver arbetet framåt. Du är trygg i ditt ledarskap där beslutsfattande och framdrift av projekten är en central aspekt. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett utmanande uppdrag i en kommun som bygger för framtiden. Här finns en arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dig själv i din profession. Som ny medarbetare är du en del av både vårt gemensamma och individuella introduktionsprogram. Mjölby kommun har interna ledarutvecklingsprogram såsom Medarbetarakademi samt utbildningsprogrammet Framtida chef.

Kontakt:

I den här rekryteringen samarbetar Mjölby kommun med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected]. Du kan även kontakta Johan Cöster Samhällsbyggnadschef
010-234 50 08, [email protected].

Facklig företrädare: Jessica Johansson Sveriges Ingenjörer 010 - 234 57 48, [email protected]

Övrigt:

Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Mjölby kommun rekryterar Projektledare Fastighet

Vi finns till för alla som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnen på förskolan till våra äldre på äldreboendena, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Service- och teknikförvaltningen har totalt cirka 250 medarbetare som dagligen utför et... Visa mer
Vi finns till för alla som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnen på förskolan till våra äldre på äldreboendena, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv.

Service- och teknikförvaltningen har totalt cirka 250 medarbetare som dagligen utför ett samhällsviktigt arbete. Förvaltningen består av avdelningarna fastighet, gata-park, måltid och lokalvård, VA- avfall samt administration. Förvaltningen har även en projektenhet som du tillhör. Du är en av sex projektledare och du kan se fram emot en spännande utmaning i en expansiv kommun.

Arbetsuppgifter

Vill du vara med och bygga framtidens samhälle samt bidra till den starka tillväxt som Mjölby befinner sig i och står inför?

Som projektledare arbetar du med våra byggprojekt på uppdrag av fastighetsavdelningen. Det innebär att du är ansvarig för att leda projektprocessen, från framtagandet av en förstudie till slutbesiktning och överlämnandet till förvaltningens fastighetsavdelning. Projektenhetens verksamhet baseras på Mjölby kommuns projektmodell.

I din roll ingår det att ha ansvar för projektstyrning, projekteringsledning, förfrågningsunderlag, bygglovshantering, upphandling, genomförande, byggledning, kvalitet och miljö, uppföljning, projektavslut och överlämnande. Du ansvarar för projektens avtal, projektbudget och prognosarbete, tidplaner och resultat. Samverkan med berörda myndigheter är också en viktig del i rollen som projektledare.

Vem är du?

Vi söker dig som har byggteknisk högskoleutbildning så som exempelvis ingenjörsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har goda kunskaper inom AMA, AB04/ABT06/ABK09, BBR ,PBL samt LOU/LUF och flerårig arbetslivserfarenhet som projektledare. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser att erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation är meriterande.

För att lyckas i rollen krävs det att du har en god kommunikativ förmåga samt bygger och upprätthåller goda relationer. Du är strukturerad samt organiserar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van att sammanställa och analysera material samt rapportera i skriftligt format. Du förutser problem och skapar alternativa planer om det inte blev som det var tänkt eller om förutsättningarna förändras. I utmanande situationer agerar du konsekvent med bevarat lugn och ett positivt förhållningsätt. Du har förmågan att samarbeta med arbetskamrater och de olika aktörer som ingår i projekten, där du sätter klara mål och driver arbetet framåt. Du är trygg i ditt ledarskap där beslutsfattande och framdrift av projekten är en central aspekt. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett utmanande uppdrag i en kommun som bygger för framtiden. Här finns en arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dig själv i din profession. Som ny medarbetare är du en del av både vårt gemensamma och individuella introduktionsprogram. Mjölby kommun har interna ledarutvecklingsprogram såsom Medarbetarakademi samt utbildningsprogrammet Framtida chef.

Mjölby kommun:

Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.



Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Mjölby kommun med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected]. Du kan även kontakta Johan Cöster Samhällsbyggnadschef
010-234 50 08, [email protected].

Facklig företrädare: Jessica Johansson Sveriges Ingenjörer 010 - 234 57 48, [email protected] Visa mindre

Gatu- och parkchef rekryteras till Mjölby Kommun

Ansök    Jan 26    Experis AB    Gatuchef
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv! Vill du vara en del av vår samhällsbyggnadsprocess och bidra till den starka tillväxt som... Visa mer
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv!

Vill du vara en del av vår samhällsbyggnadsprocess och bidra till den starka tillväxt som Mjölby befinner sig i och står inför?

Gatu- och parkavdelningen, som är en del av Service- och teknikförvaltningen, har en nyckelroll i Mjölby Kommuns tillväxt, vilken utgörs av såväl exploateringar som långsiktiga investeringar i kommunens stadsmiljö samt infrastruktur. Gatu- och parkavdelningen är även sakkunnig i kommunens kontakt gentemot regionala och statliga myndigheter i olika infrastrukturfrågor.

Arbetsuppgifter

Som Gatu- och parkchef på Mjölby Kommun ansvarar du för personal, budget och verksamhet på Gatu- och parkavdelningen som har ca 50 medarbetare och är uppdelad i tre driftenheter; verkstad och förråd, gata-park och anläggning. Varje enhet på avdelningen har en driftchef som rapporterar till dig. Förutom driftcheferna har du även personalansvar för en tjänstepersonsgrupp bestående av gatuingenjör, trafikingenjör, stadsträdgårdsmästare samt två landsskapsingenjörer.

Du leder, samordnar och utvecklar verksamheten mot uppsatta mål samt är ytterst ansvarig för att myndighetskrav och kommunala riktlinjer följs. Tillsammans med driftcheferna arbetar du med kontinuerliga förbättringar och förändringar för att höja kvaliteten och effektiviteten på avdelningens arbete. Du leder Gatu- och parkavdelningens ledningsgrupp samt ingår i Service- och teknikförvaltningens ledningsgrupp där du rapporterar till förvaltningschefen.

Vem är du?

Vi ser att du har en relevant akademisk examen, gärna med inriktning mot samhällsbyggnad, väg- och vattenteknik eller liknande. Du har gedigen erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete inom gatu- och parkverksamhet samt minst 3 års erfarenhet av arbete i chefsroller inom det aktuella yrkesområdet, där du har haft personal-, budget- och verksamhetsansvar.

Du har goda kunskaper inom aktuella lagstiftningar, förordningar och andra relevanta styrdokument. Erfarenhet av entreprenadjuridik och offentliga upphandlingar och dess juridik är också meriterande för att lyckas i rollen. Du är väl insatt i branschens utveckling inom digitalisering samt klimat- och miljöfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Tjänsten kräver att du innehar B-körkort.

Som ledare drivs och motiveras du av att engagera dina medarbetare genom tillitsbaserat ledarskap där du ger personalen de förutsättningar de behöver för att trivas och utvecklas i sina uppdrag. Du är en trygg och stabil chef som är van vid att leda i förändring och arbeta med kontinuerliga kvalitetsförbättringar.

Med hjälp av din förmåga att kunna se helheten i en verksamhet kan du identifiera möjligheter till utveckling och förbättring i gatu- och parkavdelningens arbete. Dina omfattande branschkunskaper och din goda kommunikativa förmåga gör att du på ett bra sätt kan förmedla och förklara komplexa processer. Du värdesätter samarbete, tydlighet och kvalitet i ditt arbete.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder ett utmanande uppdrag i en kommun som bygger för framtiden. Här finns en arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dina medarbetare och dig själv. Som ny chef får du en chefsintroduktion och möjlighet till kontinuerlig utveckling via kommunens ledarutvecklingsprogram.

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Mjölby Kommun med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected]. Visa mindre

Mjölby kommun rekryterar Projektledare Fastighet

Vi finns till för alla som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnen på förskolan till våra äldre på äldreboendena, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Service- och teknikförvaltningen har totalt cirka 250 medarbetare som dagligen utför et... Visa mer
Vi finns till för alla som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnen på förskolan till våra äldre på äldreboendena, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv.

Service- och teknikförvaltningen har totalt cirka 250 medarbetare som dagligen utför ett samhällsviktigt arbete. Förvaltningen består av avdelningarna fastighet, gata-park, måltid och lokalvård, VA- avfall samt administration. Förvaltningen har även en projektenhet som du tillhör. Du är en av sex projektledare och du kan se fram emot en spännande utmaning i en expansiv kommun.

Arbetsuppgifter

Vill du vara med och bygga framtidens samhälle samt bidra till den starka tillväxt som Mjölby befinner sig i och står inför?

Som projektledare arbetar du med våra byggprojekt på uppdrag av fastighetsavdelningen. Det innebär att du är ansvarig för att leda projektprocessen, från framtagandet av en förstudie till slutbesiktning och överlämnandet till förvaltningens fastighetsavdelning. Projektenhetens verksamhet baseras på Mjölby kommuns projektmodell.

I din roll ingår det att ha ansvar för projektstyrning, projekteringsledning, förfrågningsunderlag, bygglovshantering, upphandling, genomförande, byggledning, kvalitet och miljö, uppföljning, projektavslut och överlämnande. Du ansvarar för projektens avtal, projektbudget och prognosarbete, tidplaner och resultat. Samverkan med berörda myndigheter är också en viktig del i rollen som projektledare.

Vem är du?

Vi söker dig som har byggteknisk högskoleutbildning så som exempelvis ingenjörsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har goda kunskaper inom AMA, AB04/ABT06/ABK09, BBR ,PBL samt LOU/LUF och flerårig arbetslivserfarenhet som projektledare. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser att erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation är meriterande.

För att lyckas i rollen krävs det att du har en god kommunikativ förmåga samt bygger och upprätthåller goda relationer. Du är strukturerad samt organiserar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van att sammanställa och analysera material samt rapportera i skriftligt format. Du förutser problem och skapar alternativa planer om det inte blev som det var tänkt eller om förutsättningarna förändras. I utmanande situationer agerar du konsekvent med bevarat lugn och ett positivt förhållningsätt. Du har förmågan att samarbeta med arbetskamrater och de olika aktörer som ingår i projekten, där du sätter klara mål och driver arbetet framåt. Du är trygg i ditt ledarskap där beslutsfattande och framdrift av projekten är en central aspekt. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett utmanande uppdrag i en kommun som bygger för framtiden. Här finns en arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dig själv i din profession. Som ny medarbetare är du en del av både vårt gemensamma och individuella introduktionsprogram. Mjölby kommun har interna ledarutvecklingsprogram såsom Medarbetarakademi samt utbildningsprogrammet Framtida chef.

Mjölby kommun:

Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.



Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Mjölby kommun med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected]. Du kan även kontakta Johan Cöster Samhällsbyggnadschef
010-234 50 08, [email protected].

Facklig företrädare: Jessica Johansson Sveriges Ingenjörer 010 - 234 57 48, [email protected] Visa mindre

Mjölby kommun rekryterar Projektledare Fastighet

Vi finns till för alla som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnen på förskolan till våra äldre på äldreboendena, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Service- och teknikförvaltningen har totalt cirka 250 medarbetare som dagligen utför et... Visa mer
Vi finns till för alla som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnen på förskolan till våra äldre på äldreboendena, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv.

Service- och teknikförvaltningen har totalt cirka 250 medarbetare som dagligen utför ett samhällsviktigt arbete. Förvaltningen består av avdelningarna fastighet, gata-park, måltid och lokalvård, VA- avfall samt administration. Förvaltningen har även en projektenhet som du tillhör. Du är en av sex projektledare och du kan se fram emot en spännande utmaning i en expansiv kommun.

Arbetsuppgifter

Vill du vara med och bygga framtidens samhälle samt bidra till den starka tillväxt som Mjölby befinner sig i och står inför?

Som projektledare arbetar du med våra byggprojekt på uppdrag av fastighetsavdelningen. Det innebär att du är ansvarig för att leda projektprocessen, från framtagandet av en förstudie till slutbesiktning och överlämnandet till förvaltningens fastighetsavdelning. Projektenhetens verksamhet baseras på Mjölby kommuns projektmodell.

I din roll ingår det att ha ansvar för projektstyrning, projekteringsledning, förfrågningsunderlag, bygglovshantering, upphandling, genomförande, byggledning, kvalitet och miljö, uppföljning, projektavslut och överlämnande. Du ansvarar för projektens avtal, projektbudget och prognosarbete, tidplaner och resultat. Samverkan med berörda myndigheter är också en viktig del i rollen som projektledare.

Vem är du?

Vi söker dig som har byggteknisk högskoleutbildning så som exempelvis ingenjörsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har goda kunskaper inom AMA, AB04/ABT06/ABK09, BBR ,PBL samt LOU/LUF och flerårig arbetslivserfarenhet som projektledare. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser att erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation är meriterande.

För att lyckas i rollen krävs det att du har en god kommunikativ förmåga samt bygger och upprätthåller goda relationer. Du är strukturerad samt organiserar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van att sammanställa och analysera material samt rapportera i skriftligt format. Du förutser problem och skapar alternativa planer om det inte blev som det var tänkt eller om förutsättningarna förändras. I utmanande situationer agerar du konsekvent med bevarat lugn och ett positivt förhållningsätt. Du har förmågan att samarbeta med arbetskamrater och de olika aktörer som ingår i projekten, där du sätter klara mål och driver arbetet framåt. Du är trygg i ditt ledarskap där beslutsfattande och framdrift av projekten är en central aspekt. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett utmanande uppdrag i en kommun som bygger för framtiden. Här finns en arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dig själv i din profession. Som ny medarbetare är du en del av både vårt gemensamma och individuella introduktionsprogram. Mjölby kommun har interna ledarutvecklingsprogram såsom Medarbetarakademi samt utbildningsprogrammet Framtida chef.

Mjölby kommun:

Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.



Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Mjölby kommun med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected]. Du kan även kontakta Johan Cöster Samhällsbyggnadschef
010-234 50 08, [email protected].

Facklig företrädare: Jessica Johansson Sveriges Ingenjörer 010 - 234 57 48, [email protected] Visa mindre

Ledigt jobb som ekonom på Myndighet i Mjölby

Ansök    Okt 15    Experis AB    Budget- och skuldrådgivare
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonom med att granska och utreda ekonomiska resultat? Är du också intresserad av att få arbeta i en samhällsviktig verksamhet på en myndighet? Då ska du läsa mer om denna spännande möjlighet vi på Jefferson Wells i Mjölby kan erbjuda dig! Vi söker personer med tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiska resultat och granskning. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Om arbetet Vi söker nu eko... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonom med att granska och utreda ekonomiska resultat? Är du också intresserad av att få arbeta i en samhällsviktig verksamhet på en myndighet? Då ska du läsa mer om denna spännande möjlighet vi på Jefferson Wells i Mjölby kan erbjuda dig! Vi söker personer med tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiska resultat och granskning. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetet

Vi söker nu ekonomer till ett viktigt uppdrag på en myndighet som behöver förstärka sin ekonomiavdelning under en period. Uppdraget handlar om att stötta i arbetet med att genomföra ekonomiska utredningar, granskningar och analyser av ekonomiska resultat. Detta kan innebära att läsa och tolka årsredovisningar, skriva beslutsunderlag och andra administrativa arbetsuppgifter.

Arbetet kommer att utföras på distans och tjänsten är på heltid. Du kommer att få en digital introduktion vid starten på uppdraget som ger dig en tydlig beskrivning av hur arbetet ska utföras.

Den vi söker

Vi söker dig som tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter i en roll som exempelvis; redovisningsekonom, ekonomiassistent, controller eller handläggare.

Som person är du självgående, strukturerad och serviceinriktad. Du har god förmåga att snabbt kunna läsa och sätta dig in i olika slags material med ekonomiskt och juridiskt innehåll. Vidare ser vi att du är tydlig i din kommunikation och bra på att samarbeta, du är flexibel och hjälper till med arbetsuppgifter där behov finns. I övrigt ser vi att du också är bekväm med att arbeta på distans.

Till detta konsultuppdrag söker vi dig som har:

* Tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiska utredningar, granskningar och analyser av ekonomiska resultat
* Arbetat minst 1 år i en liknande roll
* Har goda kunskaper i MS office och vana att arbeta i system
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du:

* Tidigare arbetat på en statlig myndighet
* Har högskole- eller universitetsutbildning inom området för ekonomi eller annat likvärdigt område

Start: Omgående
Omfattning: 100% kontorstider
Uppdrag: Konsultuppdrag på 6 månader

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Visa mindre

Ledigt jobb som Ekonom på myndighet, Mantorp

Ansök    Okt 15    Experis AB    Redovisningsassistent
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonom med att granska och utreda ekonomiska resultat? Är du också intresserad av att få arbeta i en samhällsviktig verksamhet på en myndighet? Då ska du läsa mer om denna spännande möjlighet vi på Jefferson Wells i Mantorp kan erbjuda dig! Vi söker personer med tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiska resultat och granskning. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Om arbetet Vi söker nu ek... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonom med att granska och utreda ekonomiska resultat? Är du också intresserad av att få arbeta i en samhällsviktig verksamhet på en myndighet? Då ska du läsa mer om denna spännande möjlighet vi på Jefferson Wells i Mantorp kan erbjuda dig! Vi söker personer med tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiska resultat och granskning. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetet

Vi söker nu ekonomer till ett viktigt uppdrag på en myndighet som behöver förstärka sin ekonomiavdelning under en period. Uppdraget handlar om att stötta i arbetet med att genomföra ekonomiska utredningar, granskningar och analyser av ekonomiska resultat. Detta kan innebära att läsa och tolka årsredovisningar, skriva beslutsunderlag och andra administrativa arbetsuppgifter.

Arbetet kommer att utföras på distans och tjänsten är på heltid. Du kommer att få en digital introduktion vid starten på uppdraget som ger dig en tydlig beskrivning av hur arbetet ska utföras.

Den vi söker

Vi söker dig som tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter i en roll som exempelvis; redovisningsekonom, ekonomiassistent, controller eller handläggare.

Som person är du självgående, strukturerad och serviceinriktad. Du har god förmåga att snabbt kunna läsa och sätta dig in i olika slags material med ekonomiskt och juridiskt innehåll. Vidare ser vi att du är tydlig i din kommunikation och bra på att samarbeta, du är flexibel och hjälper till med arbetsuppgifter där behov finns. I övrigt ser vi att du också är bekväm med att arbeta på distans.

Till detta konsultuppdrag söker vi dig som har:

* Tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiska utredningar, granskningar och analyser av ekonomiska resultat
* Arbetat minst 1 år i en liknande roll
* Har goda kunskaper i MS office och vana att arbeta i system
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du:

* Tidigare arbetat på en statlig myndighet
* Har högskole- eller universitetsutbildning inom området för ekonomi eller annat likvärdigt område

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Visa mindre

Applikationsansvarig e-commerce

Ansök    Apr 23    Experis AB    Nätverksansvarig
ÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige. Varuhusen har tillsammans en årlig försäljning omkring 4 miljarder kronor. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via koncernbolaget Runsvengruppen AB. Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter med tåg från bl.a. Motala, Mjölby och Linköping. ... Visa mer
ÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige. Varuhusen har tillsammans en årlig försäljning omkring 4 miljarder kronor. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via koncernbolaget Runsvengruppen AB. Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter med tåg från bl.a. Motala, Mjölby och Linköping.

Runsvengruppen söker nu en affärsmässig applikationsansvarig e-commerce med stort driv och engagemang som brinner för att skapa kund- och affärsnytta med hjälp av digitalisering. Som applikationsansvarig arbetar du i en verksamhetsnära, drivande och kommunikativ roll där du samarbetar med stora delar av organisationen. Du blir en viktig del av IT's roll i vår verksamhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Övergripande ansvar inom området kundkommunikation som innefattar web, produktdatabas, kundklubb och signage.
* Aktivt arbeta med affärsutveckling, innovation och digitalisering inom ansvarsområdet.
* Utarbeta handlingsplaner på kort och lång sikt baserade på övergripande affärsmål.
* Ansvar att handlingsplaner genomförs effektivt, med hög kvalitet och att de skapar mervärde för oss och våra kunder.
* Ansvarar för uppföljning av IT-utveckling, förvaltning och drift.
* Samverka med utsedda specialister inom verksamheten och IT-avdelningen.
* Agera IT-beställare och säkra samverkan med IT-leverantörer och samarbetspartners.

Kvalifikationer

Vi söker dig med gedigen erfarenhet av att utveckla och förvalta IT-lösningar under hela dess livscykel. Du känner väl till vilka behov, krav och förutsättningar de olika faserna innebär - allt från upphandling, införande, utveckling, drift & förvaltning tills de är helt avvecklade.

Dina kompetenser och erfarenheter

* För rollen bör du ha erfarenhet från IT-lösningar och processer inom marknadsområdet, gärna med inriktning mot retail.
* Weberfarenhet med e-handel, Click & Collect, SEO då det är områden där vi planerar stora satsningar.
* Erfarenhet av ledarskap i form av projekt- och förvaltningsledning.
* Viss kompetens på teknisk nivå samt detaljer för att kunna lösa uppgiften.
* Erfarenhet från tjänsteupphandlingar och avtal.
* Du har erfarenhet av roller där helhetsperspektiv och förmågan att förstå system och processer från start till slut varit central.
* Vi ser gärna att du har högskole- eller universitetsutbildning med fördjupning inom IT eller motsvarande erfarenheter.

Dina personliga egenskaper

Som applikationsansvarig e-commerce söker vi dig som är starkt resultat- och affärsinriktad, med personliga egenskaper som utvecklingsmotiverad, strukturerad, flexibel och prestigelös. Du drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och där tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt och har den analytiska förmågan att förenkla komplicerade "problem" i realtid och komma med nytänkande lösningar.

Om tjänsten

Tjänsten är placerad på vårt servicekontor i Skänninge och rollen är direkt underställd IT-chef. Tillträde till tjänsten sker snarast enligt överenskommelse.

Hos oss på Runsvengruppen får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.

Nyfiken?

Är du intresserad av tjänsten? I denna rekrytering samarbetar Runsvengruppen med Jefferson Wells AB. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek på 072-505 39 48 eller [email protected]. Visa mindre